Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció turística

Salou planteja per aquest 2017 un Pla d’accions amb línies actualitzades que volen millorar el lideratge vacacional dins la Mediterrània

dimarts 21 febrer 2017

 

Com a fets destacables del 2017 hi ha l’obertura de FerrariLand, del nou càmping tematitzat en una reserva africana o l’esdeveniment mundial SmartTimes, a més d’altres trobades esportives fins ara inèdites al municipi 

 

Mentrestant s’està treballant en la confecció d’una Pla Estratègic d’actuació a llarg termini conjuntament amb la URV i el sector privat la capital de la costa Daurada

 

Salou com a destinació turística d’èxit es planteja aquest 2017 una estratègia renovada turística en molts fronts que busquen mantenir aquesta situació, estant clarament vinculats a la qualitat de l’oferta, el paisatge, el clima, la competitivitat turística, les platges...però en un món canviant com aquest, del Patronat de Turisme de Salou no pot viure d’esquena a les amenaces i n’és molt conscient dels importants reptes presents i futurs de la destinació.  En aquesta tessitura, des del Patronat de Turisme s’ha volgut fer una profunda reflexió estratègica sobre el que som i el que volem ser, identificant oportunitats i amenaces dins, un nou Pla Estratègic de Turisme (PET). Aquest pla, haurà de ser la eina que posi llum i focus, en tots aquelles àrees de millora necessària, i alhora una resposta per tal reinterpretar i actualitzar el nostre model turístic. De fet, des del 2016 es treballa conjuntament amb el Parc Científic de Turisme i el sector privat en aquest document que veurà la llum aquest 2017 i que definirà les línies mestres per on ha de caminar el sector els propers anys. L’alcalde, Pere Granados, explicava en el decurs de la roda de premsa de presentació del pla que “aquest 2017 està farcit de novetats dins de la nostra destinació; d’una banda, la cancel·lació del producte Saloufest, però que ha quedat superat pel ‘mundialito’; paral·lelament també veurem com s’obre el nou parc temàtic FerrariLand; com es comporta un nou producte temàtic Sanguli “Àfrica”  o quina repercussió tindrà l’esdeveniment Internacional Smart Times que se celebrarà el proper juny a Salou...” i assegurava que “pel que fa a la nostra marca,  continuarem reforçant la nostra acció per tal d’actualitzar i revigoritzar la nostra marca Salou i alhora referenciar-la, com una destinació de qualitat dins el segment  de sol i platja familiar i esportiu”. Granados ha explicat que “totes aquestes novetats conjuntament amb la remodel·lació de Carles Buigas com a eix turístic conforma un pla de renovació integral de la destinació per mantenir l’atractiu”.

 

Mentrestant es continua treballant en la fase final de confecció d’aquest Pla Estratègic – actualment en fase de redacció de propostes d’actuació-, des del PMT es gestiona un 2017 amb moltíssimes accions, totes elles encaminades a millorar el producte Salou i la seva visibilitat amb la intenció de captar nous mercats i mantenir l’elevada fidelització del visitant. Una de les que es veuran de manera més immediata serà el canvi d’imatge corporativa de Salou. Després de 15 anys amb l’actual logotip de quadres de colors s’ha vist la necessitat de donar-li un tomb per adaptar-lo  als nous temps i evolucionar també en l’estètica de la marca. Aquest canvi comportarà també de retruc la generació de tot un nou material de promoció (catàleg) físic i virtual de Salou associat a la nova imatge; retolació de les oficines, dels opis... A més, en aquest àmbit dels canvis sostinguts i la renovació de l’equipament s’ha optat per fer un canvi en profunditat amb el servei de trenet turístic amb un nou vehicle que incorporarà àudio guies, locucions adaptades per a adults i infants, amb rampes mecanitzades per a les persones amb mobilitat reduïda i, com no, amb una nova imatge exterior d’acord amb el canvi de logo que s’implanta; i amb la adaptació total de les altres tres màquines, per tant, amb una elevada inversió econòmica.

 

 

Potenciar l’esport i obrir noves marques

D’entre les accions estratègiques que s’han anat treballant per aquest 2017 a nivell de territori, hi ha l’impuls i desenvolupament decidit de noves línies de producte dins el segment de turisme esportiu, mitjançant  la certificació de la nostra població amb nous segells esportius dins l’actual programa de certificacions de la ACT, com el de ciclisme en carretera i obtenir la marca de turisme de golf. En aquest sentit, el regidor de Turisme, Benet Presas, assenyalava que “tenim molta feina per endavant però ja hi ha hotels que estan treballant en certificar-se i, per part nostra, ja dissenyem senyalitzacions i rutes. No serà fàcil però creiem que és una línia a seguir”.  Des de patronat també  es treballa per fer ben present la divulgació de la nova Certificació de Vela lleugera recentment adquirida i la nova Base Nàutica o fomentant la de futbol. Així, enguany se celebrarà per primer cop el mundial de windsurf 2017 en la modalitat techno 293 per part del Club Nàutic; a més de mantenir productes com la Marenostrum Cup o acollir també esportistes que jugaran al mundialito de clubs. Tot plegat, complementant amb esdeveniments ja consolidats com RallyRACC Catalunya – Costa Daurada 2017; o la mitja marató.

 

Totes aquestes accions, com explicaven des del  Patronat , busquen la consecució de lluitar contra la estacionalitat turística i l’augment de la despesa promig per estada i client en destí.

 

 

Les noves tecnologies, presents

Un nou canal que s’enceta amb força dins el pla d’accions 2017 és el de millorar la usabilitat als canals digitals, donant-los més velocitat i nous continguts, aprofundint en l’aspecte de vídeo i amb la voluntat de transmetre sensacions, experiències.... Com explicava el gerent de Patronat, Juan Carlos Capilla, “continuarem amb la nostra absoluta voluntat d’apostar per la competitivitat digital de Salou, dins un mercat turístic cada cop mes global i alhora mes proper gràcies a les noves tecnologies i nous canals digitals”.

També es durà a terme la instal·lació de gestors de torns als visitants a les diferents Oficines de Turisme amb la voluntat de donar una millor atenció als clients i  alhora generar unes bases de dades més acurades que permeten conèixer el perfil del turista alhora que creix la qualitat i la personalització de l’atenció al visitant amb l’objectiu de fidelitzar-lo.

Enguany també, com a prova pilot, s’instal·larà un tòtem informatiu al carrer Carles Buïgas (davant del parc de Salou) que servirà de suport als visitants i que busca apropar la informació de servei i agenda un cop arriben a la destinació i que busca generar nous camps d’entreteniment pel client.

A més, també s’invertirà en accions de posicionament SEM via google adwords a determinats països per promocionar la destinació de turisme familiar.   

 

Línies estratègiques en mercats

 

El regidor de Turisme, Benet Presas, assenyalava que “pel que fa als nostres principals mercats emissors, treballarem per fidelitzar els nostres clients i millorar el nostre posicionament actual. Alhora que invertirem esforços a captar i desenvolupar nous mercats emergents”. Així, Presas ha explicat que a 31 de gener pel que fa a la turoperació britànica –el segon mercat de Salou- ha confirmat increments del 18% respecte de l’any passat; amb creixements similars al mercat irlandès i amb bones expectatives pel que fa al mercat rus: “l’economia s’està estabilitzant-se, el ruble està pujant i no oblidem que dins de les dificultats de l’any passat vam augmentar un 10% les pernoctacions d’aquest mercat. Enguany no hi ha boicot de vacances cap a Europa però sí una amenaça de visats”. En aquest sentit, des del Patronat –detallava Presas- ens hem fixat alguns objectius bàsics:

 

1)La nostra estratègia de mercats 2017 passa per sostenir la nostra promoció amb els nostres principals  mercats (Espanya, UK, França, Rússia, Irlanda, Benelux etc) i  alhora augmentar les nostres accions en certs mercats estratègics com ara Països escandinaus, Àustria, Italià, Alemanya  i Polònia.  

 

2)Tot i que la nostra estratègia de promoció, màrqueting i comunicació, esta basada amb la nostra diversificació multicanal, d’accions i mitjans, la nostra voluntat es fer créixer la nostra activitat i valoració digital. Les principals raons son la seva millor relació cost-impacte benèfic versus mitjans tradicionals i la major facilitat per mesurar els resultats de les accions.

 

3) A nivell de despesa en promoció turística, l’estratègia 2017 continuarà essent, alinear el màxim possible el pes específic dels nostres principals mercats, amb la inversió destinada a promoció dins de cadascun dels mercats

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

Sin_ttulo-1.jpg
P1010820.JPG
turisme_1.jpg
turisme_2.jpg

Document Actions