Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou aprova per plenari un conjunt d’al·legacions al Pla Director Urbanístic del CRT

dimecres 02 novembre 2016

 

En l’àmbit urbanístic també ha aprovat una solució per al tancament de les terrasses

 

El plenari d’avui també ha aprovat inicialment la proposta d’ordenances fiscals pel proper 2017

 

La regidora de C’s Miren Eskarne Zabalo ha pres possessió de la seva acta com a regidora en substitució de Marta Cortés

 

El ple de l’Ajuntament de Salou celebrat aquest migdia ha donat la benvinguda a una nova regidora del grup de Ciutadans, Miren Eskarne Zabalo, la qual ha pres possessió del càrrec en el primer punt de l’ordre del dia. La regidora, ha rebut el pin de mans de l’alcalde, Pere Granados, qui li ha donat l’enhorabona pel nomenament i li ha desitjat molts èxits en aquest mandat municipal.

 

Un altre dels punts de l’ordre del dia que s’ha aprovat unànimement ha estat l’informe d’al·legacions al Pla Director Urbanístic (PDU) del CRT. En un document tècnic s’han recollit un seguit de propostes de millora al PDU pel qual es proposa informar favorablement en la seva  aprovació provisional, sempre que s’incorporin les prescripcions esmentades per part de Salou. Així, d’entre les principals al·legacions i pel que fa a l’ ordenació es troba a faltar en el PDU l’ordenació realment detallada de la proposta; a més, en l’apartat de les infraestructures de mobilitat i respecte als accessos al CRT, s’entén que “caldria reestudiar-los de forma molt més acurada i/o a la vegada analitzar una proposta més integrada en el territori que utilitzi les infraestructures avui existents, amb els ajustos i modificacions que es creguin necessaris. Tanmateix es proposa repensar la proposta amb una estructura viaria en malla al voltant del CRT”, apunta el document. També fa referència a l’autovia C31b. En aquesta via, el PDU 2016, preveu la conversió de l’actual tram entre Xalets de Salou i la rotonda situada al nord de Covamar, en un vial mes urbà, vial del que caldrà concretar el seu disseny, apuntava el regidor de Gestió de Territori Marc Montagut. Altres aspectes d’impacte i integració urbana, recomanen, segons el plec d’al·legacions que “per tal d’avaluar aquest impacte caldria que el PDU incorporés un estudi d’impacte e integració urbana, amb el detall suficient propi de la dimensió urbanística del PDU”.

El document, que ha rebut el suport de tots els grups del consistori, també recull altres aspectes relatius a les cessions obligatòries d’Espais Lliures i Equipaments. L’ajuntament remarca que “cal que el document incorpori la distribució equitativa de les mateixes entre els dos municipis que conformen l’àmbit i en el cas de no poder ser equilibrades, s’estableixin mesures de compensació de les mateixes”. A més, pel que fa a la cessió del 15% de l’aprofitament urbanístic “caldrà que el document concreti aquest aspecte de forma explícita i clara, prèviament a la continuació de la seva tramitació, en el sentit que el beneficiari i per tant receptor dels aprofitaments urbanístics  serà el Consorci del CRT i que aquest ens serà, en funció dels acords establerts, qui els distribueixi entre els ajuntaments”, entre d’altres aspectes.

 

 

Tancament de terrasses

El debat del plenari també s’ha centrat en el punt retirat en l’anterior plenari municipal i que proposa la modificació puntual pretén regular el tancament de les terrasses dels immobles de Salou. Es planteja com a increment d’edificabilitat genèrica, que es el que avui s’ha aprovat inicialment amb el suport dels vots del govern i dels 4 regidors de Ciutadans, l’abstenció del PP i els vots contraris d’ERC i el regidor de Guanyem Salou.

 

Un cop aprovat definitivament per la Generalitat es quan les Comunitats de propietaris podran presentar un projecte unitari de l’immoble, donant compliment als requisits que també es fixen en aquesta modificació puntual. (decret d’habitabilitat, càlcul de cessions, estudi de façana, materials uniformes…). La solució proposada i que s’eleva a la Comissió Territorial d’ Urbanisme de Tarragona fixa com aquest increment de sostre s’ha de compensar amb les oportunes reserves que s’hauran de materialitzar pels propietaris que s’hi puguin acollir. El regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut, ha manifestat com un cop estigui aprovat es desenvoluparà una ordenança municipal específica. Per la seva part, l’alcalde Pere Granados ha agraït el suport dels diversos regidors i ha assegurat que “un cop hem aconseguit una línia de sortida cal defensar-la fins al final per resoldre una problemàtica veïnal”.

 Ordenances fiscals

Pel que fa al punt de l’ordre del dia relatiu a les ordenances fiscals el regidor de Gestió Econòmica, Toni Brull, ha defensat la proposta del govern que passa per la congelació de la pressió fiscal als ciutadans de Salou, mantenint l’oferta de serveis que presta l’Ajuntament sense incrementar-ne el preu; a més de posar un èmfasi especial en promoure l’activitat econòmica. Així, l’increment 0 dels principals impostos marcarà la tendència del proper exercici on, a més, també entraran noves mesures en vigor amb un marcat caràcter social i, altres que pretenen afavorir una millora en l’aspecte qualitatiu dels locals comercials. Així, d’una banda es proposa una reducció del 50% en l’Impost de Construccions i obres (ICIO) per a aquells veïns que facin obres al bany, canviant les banyeres per dutxes. Es tracta d’una mesura dirigida a persones amb minusvalidesa i / o jubilats. D’altra banda, també s’aplicarà una reducció del 50% en l’ICIO per a aquells locals que millorin la seva estètica exterior canviant els tendals o bé rehabilitant els existents.

En aquest proper exercici del 2017 també s’aplicarà un recàrrec del 50% de la quota de l’IBI per aquells habitatges d’ús residencial que estiguin permanentment desocupats, segons les condicions reglamentàries a entitats bancàries o financeres, així com a les entitats vinculades. Altres mesures que es mantenen vigents apliquen descomptes a la ciutadania dins el Pla de Pagament que permet el fraccionament dels tributs i que, a més, acumulen una bonificació de l’1% en la domiciliació dels rebuts o en el sistema de pagament fraccionat (SPF) i arribant al 2% en el cas del sistema de pagament avançat (SPA); sense oblidar l'ampli esforç que ha dut a terme l’ajuntament per implementar l’administració electrònica de maner que els tràmits es puguin realitzar des del domicili.

Aquest punt ha comptat amb els vots favorables del govern (12) i les abstencions de C’s (4) i de Guanyem Salou (1) i els vots contraris del PP (2) i ERC (2).

Mocions a debat

Altres punts que s’han debatut en la recta final han estat tres mocions del grup de Ciutadans sobre la universalització dels llibres de text, la creació de registre d’unions civils o la proposta de seguiment del compliment de mocions a través de la web municipal,  les quals no han prosperat.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

miren.jpg
P1290949.JPG

Document Actions