Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou explica el cas d’èxit després de 12 anys d’implementació de la certificació de Turisme Familiar

dijous 12 novembre 2015

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha dut a terme una ponència en el marc del Primer Congrés de Turisme Familiar de Catalunya que es desenvolupa al Centre de Convencions de PortAventura

Les xifres del 2014 (darrer any sencer avaluat) assenyalen  que la xifra de famílies que tria Salou com a destinació de vacances s’eleva fins al 78,1%

La inversió en promoció i en aspectes de ciutat es manté any rere any, havent superat els 1,3 milions d’euros aquest 2015

 

Salou ha estat present aquest migdia al primer Congrés de Turisme Familiar de Catalunya que es desenvolupa fins demà al Centre de Convencions de PortAventura, a Salou. El regidor de Turisme, Benet Presas, ha defensat en el marc de la taula rodona ‘Campions ocults en el Turisme Familiar’, el paper que ha jugat Salou, com a capital de la Costa Daurada, en una ponència que ha buscat resumir “12 anys de Destinació Turística Familiar”.

 

Presas, ha explicat que el lideratge de Salou com a municipi turístic i especialment amb un caràcter eminentment familiar  es basa en dades com el percentatge de famílies que visiten el municipi, passant del 70% al 2004 i arribant al 78,1% el 2014; i especialment, pel que fa a les famílies amb fills de fins a 13 anys s’ha passat –en el mateix període analitzat- del 26% fins al 36,8%.

 

El regidor ha recordat com Salou va ser certificada com la primera Destinació de Turisme Familiar (DTF) de Catalunya i de l’estat espanyol –després d’una prova pilot que va durar un parell d’anys-. La voluntat de les administracions era la d’afavorir uns processos d’especialització i establir una estratègia competitiva d’especialització i segmentació davant la competència d’altres destinacions. Dotze anys més tard, 31 establiments d’allotjament (hotels, aparthotels, càmpings i apartaments) compten amb aquest segell, així com una desena de restaurants; 5 establiments considerats d’oferta complementària també s’han certificat (PortAventura, Caribe A.Park, Boscaventura, Drac Beach i Estació Nàutica) junt també amb part de l’oferta cultural (Teatre Auditori, Biblioteca Municipal i Centre Cívic), a més del mateix Patronat de Turisme. “Aquestes certificacions es converteixen en un compromís de qualitat i atenció especialitzada envers les famílies, per part de Salou i els establiments que també van apostar per aquest segell diferenciador”, apuntava.

 

A més, ha explicat en la ponència com el Patronat de Turisme de Salou continua any rere any amb l’aposta ferma per la marca Salou i el turisme familiar, per tal que continuï essent un referent internacional de primer ordre. Aquesta, passa per invertir de manera sostinguda en projectes transversals que acullen totes les àrees de promoció i difusió de la imatge del municipi i que se centren en l’organització de campanyes de comunicació i publicitat específiques en tots els mercats emissors de referència per la destinació en funció de les necessitats reals de cada moment. Però des del Patronat de Turisme també es té una presència real en tots els actes de promoció i fires nacionals i internacionals als mercats tradicionals (Espanya, Anglaterra i Irlanda, Rússia, França, Bélgica i Països Baixos).  En aquest sentit, enguany s’han invertit més de 600.000 euros només en l’apartat de promoció exterior. Una xifra, a la que s’han de sumar uns 750.000 euros més en concepte de manteniments, inversions i millores al municipi durant aquest 2015 en diversos aspectes transversals que afecten la imatge que percep el visitant de Salou.

 

Pel regidor, el recurs principal i més atractiu del municipi se centra en les platges grans i cales de sorra fina i poca profunditat, fet que les converteix en platges segures per als més petits amb una gran oferta de serveis que es controlen anualment a través de sistemes de qualitat i supervisions que analitzen elements per a les famílies com el club infantil de la platja, la zona esportiva de platja, les zones de joc infantils a peu de sorra;  tota una oferta complementària basada en espectacles de carrer i animació; festes tematitzades o les Nits Daurades; i els espectacles de les fonts a més del conjunt d’activitats esportives al passeig Jaume I.

Però també són factors claus, la mobilitat, l’accessibilitat, la seguretat ciutadana, els serveis de salvament i socorrisme; la senyalització de totes les platges i les certificacions com la Q, la ISO o les banderes blaves.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

portada_benet-presas-turisme-familiar.WA0004_-_copia.jpg
benet-presas-turisme-familiar.WA0004.jpg

Document Actions