Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Educació

Salou posa en marxa un cicle de conferències per aprofundir en el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), en el marc del Pla Educatiu d’Entorn

dimarts 03 desembre 2019

Ahir dilluns, dia 2 de desembre, es va dur a terme, a la Sala Mediterrània de l’Ajuntament de Salou, la primera de les quatre sessions informatives que giraran al voltant d’aquest trastorn, adreçades a professionals de l’educació

L’àrea de Serveis Educatius, Lleure, Esport, Infància, Joventut i Adolescència de l’Ajuntament de Salou ha impulsat un cicle de conferències d’especialització en nens i nenes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), que forma part de la programació del Pla Educatiu d’Entorn del municipi, en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya.

Així, ahir dilluns, dia 2 de desembre, va tenir lloc la primera de les sessions titulada “Com pensen els infants amb TEA i estratègies per treballar amb alumnes d’1 a 6 anys”. L’acte es va desenvolupar de 18 a 20 hores, a la Sala Mediterrània. La sessió va comptar, també, amb la presència de la regidora de l’àrea de Serveis Educatius, Lleure, Esport, Infància, Joventut i Adolescència, Julia Gómez; i de la presidenta de l’Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica (EAP) del Tarragonès, Sílvia Rodes.

La conferència, que va ser multitudinària pel que fa a assistència, va anar a càrrec de la psicòloga especialitzada en TEA, Ester Rovira Güell, la qual treballa amb nens/es, joves i adults amb aquest trastorn, des de l’any 1998. Gran part de la seva experiència l’ha adquirit en diferents escoles especialitzades del Regne Unit. Actualment, des de 2011, dirigeix la seva pròpia consultoria especialitzada en TEA.

En el decurs de la primera part de la sessió d’ahir, Ester Rovira va definir el Trastorn de l’Espectre Autista i com és l’afectació en els nenes i nenes que el tenen. Va assenyalar, també, que, actualment, un de cada 55 nens/es són diagnosticats amb TEA, una xifra que ha anat a l’alça en els darrers anys.

A la segona part de la sessió, la psicòloga va fer referència a la detecció dels primers símptomes d’alarma durant els primers anys de vida; i a com realitzar activitats adaptades per a aquests infants, especialment, a través del sistema augmentatiu/alternatiu de comunicació basat en l’intercanvi d’imatges (PECS).

Aquestes conferències s’adrecen a professionals de l’educació, monitors/es de menjadors, educadors/es de llars d’infants, tècnics de suport familiar i entitats especialitzades.

Segons ha assenyalat la regidora de l’àrea, Julia Gómez, “l’objectiu és formar els professionals que estan en contacte, constantment, amb els nens/es que tenen alguna necessitat en TEA, oferint noves pràctiques adaptades a l’infant, perquè pugui integrar-se al seu entorn educatiu de la millor manera”.

La segona sessió tindrà lloc el proper dimecres, 11 de desembre, de 18 a 20 hores, a la Sala Europa, i anirà a càrrec de la directora del Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet, Sonia González. La resta de conferències es duran a terme els dies 17 de febrer de 2020 i 11 de març de 2020.

Galeria d'imatges

P1500250.JPG
CARTELL 3a CONFERÈNCIA
CARTELL 4a CONFERÈNCIA.jpg

Document Actions