top of page

MESURES PER AFRONTAR LA COVID-19

AJUNTAMENT DE SALOU

Ajuda i acompanyament per les famílies vulnerables, treballadors, autònoms, PIMEs i altres sectors que s'han vist afectats per la declaració de l'Estat d'Alarma

Inici: Bienvenidos

Ajuts COVID-19

Ajuts

AJUDES SOCIALS

Ajuntament de Salou:

  1. Ajut per cobrir les despeses de subministraments de la llar, ja pagades durant l’exercici anterior (Convocatòria oberta). Més informació aquí.

  2. Campanya d’atenció al jovent ‘Jove! Aquí t’escoltem!’, amb la creació d’un servei personal i confidencial, a través de WhatsApp, correu electrònic, i les xarxes socials de Joventut. Més informació aquí.

  3. Campanya ‘Trucades amigues’ per a l’acompanyament telefònic a persones grans o en situació d’aïllament social, a través del telèfon 674 996 267. Més informació aquí.

  4. Distribució de la targeta moneder de menjador escolar a domicili, a un total de 604 alumnes del municipi. Més informació aquí.

  5. Creació d’un cos de voluntariat d’atenció a les persones que pertanyen a grups de risc. Més informació aquí.

  6. FINS EL 7 DE JULIOL ES POT TRAMITAR. L’Ajuntament de Salou dona ajuts econòmics per al pagament del lloguer i l'habitatge, per tal de garantir ingressos suficients a les persones en situació de vulnerabilitat. Més informació aquí.

 

Consell Comarcal:

  1. Ajuts per al pagament del lloguer 2020. L’ajut es pot concedir per un termini màxim de 6 mesos de la renda de lloguer, dels mesos d’abril a setembre de l’any 2020. La quantia màxima de l'ajut serà de 500€ mensuals. La convocatòria és oberta fins el dia 3 de juliol. Més informació aquí.

  2. Ajuts individuals de menjador curs 2020-2021. El termini per presentar les sol·licituds és el següent: Pel que fa a la 1a convocatòria, aquesta anirà del 8 al 23 de juny de 2020; i la 2a convocatòria, l’últim dia serà el 18 de setembre de 2020. Més informació aquí.

 

Generalitat de Catalunya:

  1. Ajut de 200 € per a subministraments bàsics. El termini per presentar les sol·licituds comença el dijous 30 d’abril i restarà obert fins a l’exhauriment de la dotació pressupostària destinada a la prestació. Més informació aquí.

  2. CatSalut permet donar-se d’alta a ‘La meva Salut’ per telèfon, gratuïtament, al 900 053 723, de dilluns a divendres, de 8 h a 20 h. Més informació aquí.

Govern de l’Estat:

  1. Creació de l’Ingrés Mínim Vital, per part de la Seguretat Social del Govern espanyol. Més informació aquí.

COM DEMANAR L'IMV? 

 

Serveis complementaris d’atenció a la ciutadania:

Espai MAS:

Es pot contactar amb l’Espai MAS a través dels telèfons 666 46 02 47 (de 9 h a 14 h) i 977 30 92 06 (de 10 h a 15 h); així com per correu electrònic, a siadones@salou.cat.

Per demanar l’ajut de subministraments de la llar, també es pot demanar cita prèvia per ser atès presencialment, trucant al telèfon 977 30 92 06, en horari de dilluns a divendres, de 10 a 14 h.

L’Espai MAS ha ofert també un servei presencial, amb un mínim de professionals de guàrdia, els dilluns i dimecres (de 10 h a 14 h) i els divendres (de 10 h a 13 h), per atendre les necessitats socials bàsiques de caràcter més urgent, durant el període de confinament.

L’Espai MAS també posa a disposició de la ciutadania:

  1. El Servei d’Informació i Assessorament a les Dones (SIAD): siadones@salou.cat

  2. El Servei d’Acollida al Nouvingut/da (SAN): ciutadaniaigualtat@salou.cat

  3. I el Servei d’Atenció Integral Col·lectiu LGTBI (SAI): saisalou@salou.cat

  4. Es pot contactar amb aquests serveis a través dels telèfons 666 46 02 47 i 977 30 92 06, de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h.

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC):

L’Oficina d’Atenció Ciutadana va reprendre l’atenció presencial el dilluns, 1 de juny, amb cita prèvia. Cal sol·licitar la citació per telèfon, al 977 30 92 92, o a través de la Seu Electrònica, abans d'anar a l'Ajuntament. Més informació aquí.

Durant el període de confinament, l’OAC ha ofert un servei d’atenció telemàtica, mitjançant videotrucada. A més dels canals habituals d’atenció ciutadana, on es poden fer arribar les consultes d’informació general i administrativa, a través del correu electrònic: oac@salou.cat i del telèfon: 977 309 292; i d’un canal exclusiu d’assistència en la tramitació telemàtica per la Seu electrònica (https://seu.salou.cat), a través de l’email assistencia@salou.cat i del telèfon: 687 209 356.

 

AJUDES D’ENSENYAMENT

Ajuntament de Salou:

  1. Ajuts en material escolar (La convocatòria encara no és oberta)

  2. Ajuts per a l'escolarització a les llars municipals d'infants (La convocatòria encara no és oberta)

  3. Premis i beques per a Estudis Universitaris (La convocatòria encara no és oberta)

  4. Subvencions per als Centres Educatius i Ampes (La convocatòria encara no és oberta)

  5. Subvencions pel transport escolar (La convocatòria encara no és oberta)

  6. ‘Centres educatius en línia’: aportació 22.250€ per la compra de 
    dispositius tecnològics per els alumnes de Salou que no disposen dels 
    medis tecnològics necessaris.

 

AJUDES FISCALS I ECONÒMIQUES

Ajuntament de Salou:

  1. L’Ajuntament de Salou va avançar el pagament de les factures de 
    proveïdors per un valor de 2.349.919 euros que estaven previstes per 
    abonar el 28 d’abril. Amb aquesta mesura, el Consistori salouenc va 
    aportar liquiditat a les empreses en un moment complicat per 
    l’epidèmia de Covid-19.

  2. Realització de formacions online per als establiments comercials del municipi. Més informació aquí.

  3. Creació d’una comissió de Dinamització Econòmica per reactivar el teixit empresarial, comercial i de serveis del municipi. Més informació aquí.

  4. Compensació i / o devolució de les quotes pagades de les persones abonades i cursetistes d’activitats esportives municipals. Més informació aquí.

  5. Creació del directori “Compra Salou”, on poder consultar tota la informació sobre els establiments del municipi. Més informació aquí.

  6. Pagament dels 1.000 primers lliuraments de Mail Boxes ETC, dins la campanya “Salou, a prop teu”. Més informació aquí.

  7. L’Ajuntament de Salou permet que els bars, restaurants i cafeteries del municipi tinguin la possibilitat d’ampliar les terrasses per compensar la limitació de la rendibilitat, a causa de la restricció de l’aforament al 50 per cent. Més informació aquí.

  8. Destinació de 500.000€ per atendre emergències de caire social i econòmic (100.000 euros per a Serveis Socials; 150.000 euros, per a promoció econòmica; i 250.000 euros, per al foment de l’ocupació). Més informació aquí.

  9. L’Ajuntament decideix no girar, fins passat el 30 de maig de 2020, cap dels imports dels mesos de març i abril a aquelles persones adherides al sistema de pagament fraccionat. Més informació aquí.

  10. Ampliació del termini de pagament voluntari de la 1a fracció de la Taxa de Mercat Municipal (que va començar el 15 d’abril), fins el 15 de setembre de 2020. També es canvia la data del càrrec de domiciliació, que serà l’1 de juliol de 2020. Més informació aquí.

  11. Ajornament de la data dels càrrecs dels tributs anteriors que estiguin domiciliats, de la següent forma: IVTM i guals es girarà d'acord amb el calendari del contribuent adjunt a l'apartat MESURES ECONÒMIQUES. Taxa de residus i IBI es girarà d'acord amb el calendari del contribuent adjunt a l'apartat MESURES ECONÒMIQUES.

  12. Les taxes per ocupació de domini públic (terrasses) i de recollida de residus al comerç queden exemptes de pagament o amb dret a devolució de l'import, des del moment en què l’activitat d’obertura al públic va quedar suspesa i mentre duri l’Estat d’Alarma.  

  13. En els tràmits amb els tributs municipals, s’allarga el termini per recórrer o sol·licitar-ne la devolució durant el temps que duri l’Estat d’Alarma.

  14. L’Ajuntament facilitarà la realització d’ajornament i/o fraccionament de pagament de tributs, en funció de cada situació concreta.

  15. Abonament de factures a proveïdors per tal de donar-los liquiditat i solvència.

  16. No es liquidaran i, en el seu cas, es retornaran, totes aquelles taxes dels serveis que s'han deixat de prestar durant el període de tancament obligatori: Pavelló Municipal d'Esports, Transport Escolar, Piscina, Escola de Música i Escola d'Adults. Més informació aquí.

  17. Programa d’ajut a la transformació digital i tecnològica: 
    Aquest programa es basa en dues línies d’acció: 

    1. Formació online per dotar d’eines al teixit empresarial per avançar cal a la transformació tecnològica i digital, a l’entorn del màrqueting digital, aplicacions mòbils, aparador online, entorns digitals, xarxes socials.(24 webinars i un seminari de 5 sessions) .

    2. Ajuts per a la renovació i modernització de l’establiment en l’àmbit tecnològic(inclòs bases ajuts al teixit comercial) 

  18. Programa d’ajuts adreçades al teixit comercial i de serveis de proximitat de Salou per fer front al nou escenari COVID-19.  
    1. Línia 1.- Per a persones emprenedores amb projectes d’autoocupació i l’afavoriment de la creació i establiment de noves empreses al municipi de Salou
    2. Línia 2.- Per a la renovació i modernització de l’establiment en l’àmbit tecnològic 
    3. Línia 3.- Per als elements i mesures que garanteixin la prevenció i seguretat davant el coronavirus.
     

COMUNICACIÓ 


Ajuntament de Salou:

  1. Creació d’un blog mesuressalou.wixsite.com/covid  

  2. Creació del xat de WhatsApp, juntament amb el de Telegram, per informar a la població de Salou de les novetats del municipi. 

 


TURISME 


Ajuntament de Salou:

  1. Programa REPTTES, per la reactivació de l’oferta turística, on destaquen les següents accions: campanya promocional ‘Salou, millor que mai’; Oficina AIRE, assessorament i recolzament a l’empresari turístic. 

 


CONTRACTES D’EMERGENCIA 
Ajuntament de Salou:

  1. Contractació d’emergència en motiu de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. Informació publicada al Portal de Transparència de l'Ajuntament de Salou, en compliment de l'article 13 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 

    1. https://transparencia.salou.cat/la-transparencia/covid19/contractacio-demergencia/contractes-d-emergencia

Generalitat de Catalunya i Govern de l’Estat:

  1. Subvenció de 2.500 euros per persona beneficiària, adreçada als professionals i microempreses del sector turístic. Més informació aquí.

  2. AJUT EXTRAORDINARI PER AL MANTENIMENT DE L’ OCUPACIÓ EN MICROEMPRESES I PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES.

Ajuts per a empreses i autònoms:

 

 

Préstecs i crèdits:

 

Ajustament temporal de l’activitat (ERTO):

 

Ajornament de tributs:

 

Teletreball i altres eines digitals

 

Consum:

 

Altres mesures:

Ajudes / Ayudas

Fent click aquí trobaràs les següents ajudes.

  • Guia d'ajudes al sector turístic - 22/10/2020

  • RESOLUCIÓ EMC/2810/2020, de 6 de novembre, per la qual s'aproven les bases de la línia de subvencions per autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya afectats econòmicament per les conseqüències de la Covid-19

  • RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració, els centres d’estètica i bellesa, els parcs infantils privats, l’oci nocturn i els establiments comercials situats en un centre o recinte comercial, afectats econòmicament per les mesures de tancament decretades per pal·liar els efectes de la COVID-19

Ajuts COVID-19
Aún no hay ninguna entrada publicada en este idioma
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Inici: Blog2

ENLLAÇOS D'INTERÈS

INFORMACIÓ D'INTERÈS GENERAL

Informació general

 

Informació sobre salut

 

Informació sobre educació

 

Informació sobre l’àmbit econòmic

Ancla 1
WhatsApp Image 2020-04-14 at 18.26.56.jp

VOLEU SER VOLUNTARIS/ÀRIES?

Escriviu un missatge i ens posarem en contacte amb vosaltres

¡Gracias por tu mensaje!

Inici: Centro de ayuda
Inici: Contacto
bottom of page