La Taula Estratègica del Corredor presenta el document de priorització al Govern de l’Estat, que inclou les reivindicacions ferroviàries de Salou
lunes 10 abril 2017
El Ministro de Fomento afirma que a finals del primer trimestre de 2018 entrarà en funcionament el Corredor Mediterrani
L’alcalde de Salou, Pere Granados, que també ha assistit en qualitat de representant de la Diputació de Tarragona, ha participat a la presentació a Madrid del document de priorització de les actuacions ferroviàries del Corredor Mediterrani que ha elaborat la Taula Estratègica Catalana del Corredor; i que inclou la millor connectivitat de Salou amb el Corredor a través d’interconnectar un ramal en direcció nord i en direcció sud; i la necessitats de construcció d’una nova estació compartida amb PortAventura (Salou-PortAventura).
L’alcalde manifestava que, de la reunió, a la qual ha assistit també el Ministre de Fomento, Íñigo de la Serna, es desprén una bona noticia per Salou, “ja que es confirma una futura estació per Salou al final del passeig del 30 d’Octubre i això permetrà mantenir una bona connectivitat ferroviària”.
Afegia que “sempre hem mostrat el nostre suport a impulsar les infraestructures ferrioviàries del territori que millorin el transport de viatgers; i molt especialment les del traçat del Corredor Mediterrani amb implantació d’aquells enllaços necessaris que han de facilitar una bona connexió de Salou amb la xarxa ferroviària de mig i llarg recorregut”.
L’alcalde recordava que es tracta d’una ramal des de la futura Estació de Salou-Port Aventura al traçat del Corredor que permet la total connexió ferroviària tant en ample ibéric com en ample internacional, i tant en direcció València com en direcció Barcelona.
L’alcalde també manifestava que “el tram alliberat del nucli urbà quan entri en funcionament el Corredor, previst pel primer trimestre del 2018 segons informació del Ministre, també permetrà implantar el projecte de l’Eix Cívic, que preveu incorporar un sistema de TrenTram.
L’alcalde considera que el servei de transport ferroviari “ha d’arribar còmodament a les zones on hi ha importants moviments de persones i importants dinàmiques econòmiques”, afegint que “les zones turístiques com Salou han de ser considerades de forma especial i prioritària donat que generen una activitat económica estratégica que necesita d’una xarxa eficaç des del punt de vista de la mobilitat, que només una bona connexió amb les infraestructures de servei pot garantir”.
Granados reivindica que “s’ha de tenir present que avui Salou és una de les estacions de Catalunya amb més volum de passatgers; i que la seva potencialitat turística de futur amb la implantació de Ferrari Land i altres projectes del CRT, faran imprescindible que la circulació ferroviària arribi a Salou amb garanties de suficiencia i qualitat del servei”.
També deixava clar que “la destinació que lidera el turisme de sol i platja a Catalunya i és la segona de l’Estat, té unes necessitats estratègiques pel que fa al servei ferroviari que han de ser ateses i satisfetes”.