Organitzar l'Ajuntament per millorar el servei al ciutadà
sábado 16 julio 2005
El creixement físic de Salou, que ja supera els vint mil habitants, té unes conseqüències inevitables en la complexitat creixent de la gestió municipal. L'Ajuntament de Salou ha de donar resposta a les necessitats d'un major nombre de ciutadans, cada cop més conscients dels seus drets, entre els quals està, lògicament , el d'exigir la màxima qualitat possible en els serveis municipals en coherència amb la pressió fiscal a la qual l'administració local l'està sotmetent.
L'Ajuntament de Salou, entre personal funcionari i contractat, té avui més de 350 persones empleades en els serveis municipals. Un increment de personal d'aquestes característiques en tant poc temps ' no oblidem que a l'any 1989 no existia com entitat autònoma ' sotmet a qualsevol organització social a unes tensions que, en el cas que ens ocupa, són encara més greus en la mesura que no han respost a cap tipus de planificació. A hores d'ara el nostre Ajuntament no disposa del més elemental organigrama funcional que permeti dibuixar amb claredat els circuits de la seva gestió.
És urgent, per tant, donar el primer pas per la racionalització de la gestió municipal. Aquest primer pas, per qualsevol organització que es plantegi el seu funcionament des de els principis de l'eficàcia i l'eficiència, és l'elaboració d'una Relació de Llocs de Treball que especifiqui nivells, dependències, funcions i responsabilitats per tal que, un cop consensuats els principis i les concrecions amb els treballadors municipals i els seus representants, es puguin prendre amb responsabilitat política les decisions necessàries que garanteixin un millor funcionament. La urgència de aquestes mesures ve donada per dos motius: el millor servei a la ciutadania i la definició d'una veritable carrera administrativa pels personal municipal que no pot sinó tenir conseqüències positives en la millora de la qualitat del servei.
L'Ajuntament de Salou, entre personal funcionari i contractat, té avui més de 350 persones empleades en els serveis municipals. Un increment de personal d'aquestes característiques en tant poc temps ' no oblidem que a l'any 1989 no existia com entitat autònoma ' sotmet a qualsevol organització social a unes tensions que, en el cas que ens ocupa, són encara més greus en la mesura que no han respost a cap tipus de planificació. A hores d'ara el nostre Ajuntament no disposa del més elemental organigrama funcional que permeti dibuixar amb claredat els circuits de la seva gestió.
És urgent, per tant, donar el primer pas per la racionalització de la gestió municipal. Aquest primer pas, per qualsevol organització que es plantegi el seu funcionament des de els principis de l'eficàcia i l'eficiència, és l'elaboració d'una Relació de Llocs de Treball que especifiqui nivells, dependències, funcions i responsabilitats per tal que, un cop consensuats els principis i les concrecions amb els treballadors municipals i els seus representants, es puguin prendre amb responsabilitat política les decisions necessàries que garanteixin un millor funcionament. La urgència de aquestes mesures ve donada per dos motius: el millor servei a la ciutadania i la definició d'una veritable carrera administrativa pels personal municipal que no pot sinó tenir conseqüències positives en la millora de la qualitat del servei.