Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció Econòmica i Comerç

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor recupera 14.938,74 euros de la ciutadania salouenca

dijous 25 abril 2019

Les empreses de telecomunicacions, amb 57 expedients, són les més reclamades

L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor (OMIC) de Salou ha atès un total de 406 consultes presencials aquest passat 2018, les quals han derivat en una tramitació de 144 expedients de reclamació i s’han realitzat 18 mediacions telefòniques. Totes aquelles persones interessades en rebre assessorament de l’OMIC han de demanar cita prèvia i es programen dos dies a la setmana cada 30 minuts. Tanmateix, si una persona manifesta que no pot venir dins l’horari que se li ofereix l’OMIC intenta adaptar-se a la seva disponibilitat. L’oficina està situada a la primera planta de l’Ajuntament.

La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes, han derivat en reclamacions, en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions de les persones consumidores.

El sector amb més consultes i reclamacions –com és habitual a l’OMIC de Salou- ha estat el de les telecomunicacions amb un 41% de les reclamacions. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses, errades en la facturació, les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions el que es pretén és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, la rescissió d’un contracte o l’anul·lació d’un deute. Després de telecomunicacions, els sectors més reclamats són del sector de subministraments bàsics (sobretot llum, aigua i gas) i turístic i restauració.

En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts; però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix sotmetre el cas a un arbitratge de consum. Destacar que aquest any l’OMIC de Salou ha recuperat un total de 14.938,74 euros dels salouencs i salouenques a través de les seves gestions.

Cal destacar que, amb Motiu del Dia Mundial del Consumidor es va convidar les escoles del municipi a veure una obra de teatre al TAS adreçada a nens de 3r i 4t de primària amb temàtica de consum amb l'objectiu d’acostar els més petits al consum responsable i als drets de les persones consumidores, i que va tenir molt bona acceptació per les escoles. Aquesta activitat es va realitzar el dia 16 de maig del 2018.

Per concertar cita prèvia, la ciutadania salouenca ho pot fer a l’oficina virtual de la web de l’Ajuntament de Salou i també a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (planta baixa de l’Ajuntament).

Document Actions