Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Avilés i Salou s'alien per a desenvolupar un projecte d'administració electrònica pioner a Espanya

dilluns 21 setembre 2009

Aquest migdia els alcaldes dels dos municipis han signat el conveni del col·laboració que finalitzarà el juliol del 2010

Està finançat amb 236.861 euros del Ministeri d'Indústria, i suposa la implantació de l'expedient digital i mobilització dels serveis administratius cap al ciutadà.

L'Alcaldessa, Pilar Varela (Avilés) i l'Alcalde de Salou, Pere Granados, han signat aquest migdia al Saló Municipal de Recepcions de l'Ajuntament d'Avilés, un conveni de col.laboració entre tots dos ajuntaments per a la implantació conjunta d'un projecte d'Administració electrònica, subvencionat per el Ministeri d'Indústria, que suposa l'aplicació del sistema de l'expedient digital i l'accés als serveis municipals des de telèfons mòbils. A l'acte han estat presents a més la Regidora de Noves Tecnologies d'Avilés, Ana Hevia i el regidor de Gestió Econòmica i Serveis Interns de Salou, Jesús Barragán.

L'esmentat projecte ha rebut una subvenció del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, de 236.861,64 euros, i és liderat per Avilés atès que ha certificat ser d'un dels primers Ajuntaments d'Espanya en complir amb la Llei d'Accés electrònic dels Ciutadans dels Serveis Públics (LAECSP) en col.laboració amb l'Ajuntament de Salou. L'alcalde de Salou, Pere Granados, ha assenyalat la importància per part de l'administració de pujar-se al carro de les noves tecnologies i facilitar així la relació amb els administrats. L'alcalde ha expressat la satisfacció perquè Avilés oferís a l'Ajuntament de Salou la possibilitat de compartir aquest projecte, basant-se en el mutu coneixement del nivell d'implantació de les noves tecnologies d'ambdós municipis.

Cal recordar que la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (LAECSP), reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les Administracions Públiques per mitjans electrònics. Aquesta Llei estableix una sèrie de drets enfocats a fer als ciutadans la vida més fàcil en les seves relacions amb l'Administració.
Per fer-ho viable, la Llei imposa la realització d'un important esforç en la modernització de les administracions públiques en aspectes com ara:
Fomentar la cooperació entre elles a través de la interoperabilitat dels seus sistemes d'informació; optar per la transferència tecnològica entre Ajuntaments per aplicar les bones pràctiques i els casos d'èxit en qualsevol entorn d'Administracions Locals; fomentar l'ús del DNI electrònic com una de les principals formes vàlides d'identificació electrònica; facilitar a les empreses la seva relació amb la Administracions Locals, entre d'altres avantatges. En aquest escenari és en el que s'ha obtingut del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, la subvenció per al projecte IMPLANTACIÓ DE L'EXPEDIENT DIGITAL I MOBILITZACIÓ DELS SERVEIS ADMINISTRATIUS CAP AL CIUTADÀ entre l'Ajuntament d'Avilés i l'Ajuntament de Salou.

Dins del projecte, els objectius a assolir són:

*Ús massiu de DNI-electrònic i certificats de la FNMT.
*Creació del Registre Electrònic
*Incorporació de tràmits en línia i lliurament telemàtica de documents.
*Incorporació de Pagaments en línia.
*Permetre Accés en línia a la situació administrativa i als expedients i tributs
*Reserva d'instal·lacions esportives.
*Utilització de SMS per a notificacions de cortesia i certificades sobre tramitació administrativa, entre un llarg etcètera.

En el desenvolupament del conveni s'aconseguirà:

La implantació de la figura de l'Expedient digital a la totalitat de les estructures administratives dels Ajuntaments d'Avilés i de Salou, a més de l'ocupació de dispositius mòbils com a canal prioritari de comunicació amb els ciutadans i facilitar a les empreses la seva relació comercial amb l'Ajuntament pel que fa a la contractació municipal, entre d'altres.

Continuïtat i sostenibilitat dels serveis resultants del projecte.


Document Actions