Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

BCN World desperta gran interès a Salou

La capital de la Costa Daurada concentra un massiu suport d’institucions i sectors empresarials al projecte BCN World

dijous 29 novembre 2012

El Consell Econòmic i Empresarial de Salou, que presideix l’alcalde de Salou, Pere Granados, va convidar al conseller delegat de “Veremonte” (principal grup inversor i promotor del projecte BCN-World) per tal que els sectors econòmics de Salou, la Costa Daurada i el Camp, coneguessin el projecte de primera ma i els detalls més actuals.

La convocatòria, que tenia caràcter extraordinari, va aplegar també representants de moltes institucions, organismes i entitats econòmiques, socials i polítiques del territori, com el Port de Tarragona, cambres de comerç, i sectors turístics, que no es van voler prendre aquesta oportunitat, convertint la trobada en una mobilització de suport i a favor de la implantació i el desenvolupament d’aquest macroprojecte turístic i d’oci, que ha de crear riquesa i ocupació, amb una previsió d’uns 30.000 llocs de treball directes.

L’acte, amb una massiva assistència de més de 300 persones que van desbordar la sala Europa del TAS de Salou, es va iniciar amb una introducció de l’alcalde Granados, que va agraïr la participació i la presència de Xavier Adserà i dos directors executius de “Veremonte”, així com al govern de la Generalitat, representat pel Director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació.

L’alcalde va destacar que “la implantació del projecte al nostre territori és un gran revulsiu perquè crea un marc de confiança generant grans expectatives de futur en l’àmbit turístic, empresarial i laboral”. 

Granados va aprofitar també el moment per viatjar cap el futur de Salou donant a conèixer 4 grans projectes que, junt amb BCN-World, la principal inversió en el sector ‘meetings incentive conventions events’  “convertiran el municipi en una destinació turística de fusió, d’integració de la diversitat, que si bé ha creat una marca pròpia amb una variada oferta d'oci i entreteniment amb instal·lacions com PortAventura o el complex LUMINE Mediterranean Beach & Golf, també vol aprofitar les potencialitats i recursos del seu entorn, i sobretot afegir noves instal·lacions especialitzades que donin satisfacció a les diverses tendències, conceptes i hàbits vacacionals actuals i creïn experiències innovadores”.

En aquest sentit va dir que “ara mateix s’està treballant en un nou projecte d'especialització per posicionar com a destinació en Turisme Esportiu, amb la implantació d’una Ciutat Esportiva en una zona estratègica que també inclourà hotels ressort de gran qualitat, un “shopping center” i un parc de negocis”. Afegia també que “ens proposem també consolidar l'oferta relacionada amb l'activitat nàutica amb la implantació d'un nou port esportiu de més de 900 amarratges; i fomentar el comerç especialitzat i de qualitat amb el desenvolupament d'un projecte emblemàtic, l’Eix Cívic, amb una gran avinguda de disseny tipus ‘bulevard’, que permetrà la implantació d'una gran ‘avenue shopping center’.

Per la seva banda, Xavier Adserà va destacar que en aquest moment “hi ha forces converses amb diversos operadors internacionals especialitzats, que mostren gran interès i bona disposició, ja que han visitat els terrenys i han pogut comprovar el bon nivell de consolidació i d’infraestructures que disposa el territori, i el suport institucional que compta el projecte, que són garanties importants”.

També va exposar el calendari previst i algunes dades importants del projecte, avançant que “tenim previst iniciar les obres el proper mes de setembre de 2013, i tenir enllestida la primera fase, la corresponent al Barcelona Dream, el 2016”. Respecte el projecte va detallar que, la primera fase consisteix en una gran zona hotelera tematitzada de 12.000 places, amb espais d’oci, entreteniment, convencions i negocis, que atraurà 6 milions de visitants l’any; i una segona fase que es denomina Smart Cities, amb 5 unitats temàtiques sostenibles i eficients, unides per un centre comercial i de restauració, equipades amb les més avançades tecnologies, i ambientades en països emergents (Xina, Rússia, Índia, Orient Mitjà i Brasil), que generen potencialitat turística, tenint en compte que mantinguin uns standars de qualitat i estiguin ben adaptades a les seves cultures”.

També assenyalava, en aquest sentit, que “BCN-World ha de convertir-se en un punt de trobada entre orient i occident, precisament perquè està enmig, de forma que el complex sigui una destinació preparada i atractiva per a la gestació i la gestió de negocis a nivell mundial”.

El representant de ‘Veremonte’ també remarcava que el projecte “ja genera dinamisme laboral perquè ja hi ha equips de persones que treballen en el projecte, sobretot en l’àmbit de l’arquitectura, la enginyeria, o el màrqueting i les relacions públiques; i tindrem molt en compte els recursos humans i el teixit empresarial del territori per al desenvolupament i el funcionament de l’activitat”. En aquest sentit també va apuntar que es crearà una “bústia d’idees” per tal de captar propostes i establir complicitats i col·laboracions amb el teixit social i empresarial del nostre territori. 

 

Galeria d'imatges

public.JPG
parlant_1.JPG
a_taula.JPG
a_taula.JPG
parlant_1.JPG
public.JPG

Document Actions