Dissabte, cinquena trobada del Ral·li Clàssics Costa Daurada
dilluns 21 setembre 2015
S’esperen més de 100 vehicles històrics des de l’any 1905 fins el 1990
A partir de les 12 del migdia estaran exposats al llarg del passeig Jaume I
El Club de Vehicles Clàssics de Salou ha organitzat per cinquè any consecutiu la trobada del Ral·li clàssics Costa Daurada. La regidora d’esports, Júlia Gómez, el regidor de Turisme, Benet Presas, i el President del Club, Josep Maria Fernández Piñol, han presentat avui a la plaça situada davant del Teatre Auditori de Salou aquesta nova trobada que tindrà lloc el proper dissabte 26 de setembre. En aquesta cinquena edició, com ja es habitual es realitzarà un recorregut d’uns 30 quilòmetres entre Salou, Vila-seca La Pineda, Cambrils i fins a tornar a Salou, que ompliran els carrers de cotxes antics i finalitzaran amb una mostra en la que tots els ciutadans podran gaudir-ne al passeig Jaume I a partir de les 12 del migdia.
Com a novetat d’aquest any, com ha explicat l’organitzador, per commemorar aquest cinquena edició es lliuraran uns premis de fidelitat a tots aquells que hagin participat a les anteriors edicions. Aquest any també es donaran uns premis especials als cotxes participants de postguerra, abans del 1940, i a tots els participants s’entregarà una placa de fusta commemorativa del Ral·li com a participant de la cinquena edició.
Tanmateix, el premi principal serà la Salonia de Plata, símbol del Ral·li, i obra original de l’artista joier Joan Blázquez al cotxe més espectacular i altres premis per a les diferents categories als cotxes millor conservats i millor restaurats.
El regidor de Turisme, Benet Presas, ha agraït l’esforç dels organitzadors i ha encoratjat a continuar amb aquest certamen que “sense cap mena de dubte està ja ben consolidat”, a més de destacar que “es tracta d’un esdeveniment que suposa una atracció turística per a les puntes de temporada. D’una banda, dóna vida a la ciutat i dinamitza el passeig i crear atractius pel visitant que ja tenim aquí a més de portar-ne de nova atrets pel reclam del ral·li”.
Per la seva part, Piñol ha explicat “esperem repetir la participació d’altres anys que és un centenar de vehicles clàssics” i ha afegit que “aquesta nova edició tenim moltes novetats, així a tots els cotxes anteriors a la postguerra se’ls donarà uns premis especials de reconeixement i també hi haurà premis especials pels cotxes millor conservats i millor restaurats”.
El jurat d’aquest any està compost per Joan Lluis Sans (membre del Jurat del Ral·li de Sitges i secretari del Antic Car de Catalunya), Anton Ferrer (President comitè organitzador de la Fira Epocauto de Reus), Francesc Larroca (Membre junta del Clàssics Motor Club Bages – club més gran d’Europa) i David Martín (membre de la Junta Directiva del Club Vehicles Clàssics Salou).
Els cotxes antics exposats al Passeig Jaume I de Salou comptaran amb mesures de seguretat i vigilància en tot moment. Els organitzadors han recordat que l’any passat van passar per al Passeig Jaume I de Salou per veure el Ral·li més de 7.000 persones.
Com cada any per rebre l'arribada del Ral·li a l'entrada del Passeig Jaume I de Salou hi haurà una batucada per dinamitzar l’esdeveniment.
El cotxe més antic inscrit, com han explicat des de l’organització, de moment és un Cadillac M biplaça de l’any 1905. Però aquest any tornen a estar inscrits cotxes d´alta gamma i ha destacat que participarà el vehicle que va guanyar la competició de les 24 hores de Le Mans l’any 1925 el LORRAINE-DIETRICH del 1925, també els cotxes emblemàtics com el Ford T de l’any 1918, l’Alvis 4,7L; un Rolls Royce Wraith, o un Citroën B2 del 1920, entre d’altres. A la sortida de dissabte estaran presents les marques Triumph, Studebaker, MG, Porsche, Dodge, Chevrolet, Lancia, Morgan, Seat, Renault, Morris, Ford, etcètera.