Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

El ministre de Turisme, Jordi Hereu, i experts del sector analitzaran a Salou el futur i les oportunitats del mercat sènior

El Teatre Auditori de Salou acollirà el 6 de novembre una jornada d'abast estatal centrada en les oportunitats econòmiques d'un sector en expansió i el seu paper en la desestacionalització turística.
Prova
El ministre de Turisme, Jordi hereu, durant una visita a Salou

dimarts 20 d'octubre 2026

Salou serà el pròxim 6 de novembre l'escenari d'un debat sobre el futur del turisme sènior, un segment que guanya protagonisme per la seva capacitat de despesa i la flexibilitat per viatjar fora de la temporada alta. La trobada comptarà amb la participació del ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, i reunirà representants institucionals, empresarials i especialistes del sector.
 
La jornada, titulada «Turisme Sènior: Oportunitats i tendències d'un mercat en expansió», començarà a les 9.30 hores al Teatre Auditori de Salou (TAS). Està organitzada per la Fundació Más Sénior, en col·laboració amb el Ministeri d'Indústria i Turisme i l'Ajuntament de Salou.
 
Entre els participants també destaquen l'alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, i el president d'honor de la Fundació Más Sénior, José Luis Bonet.
 
Un mercat amb un pes econòmic creixent
 
Les dades evidencien la importància d'aquest segment. Segons l'Observatori Cetelem de 2025, el 74% de les persones majors de 55 anys va adquirir serveis relacionats amb els viatges i el turisme, mentre que la despesa dels consumidors sèniors supera en un 13% la mitjana espanyola.
 
CaixaBank Research situa en el 15,6% el pes dels majors de 65 anys en la despesa turística dels espanyols, un percentatge que augmenta fins al 16,4% en el turisme nacional.
 

Segons l'Observatori Cetelem de 2025, el 74% de les persones majors de 55 anys va adquirir serveis relacionats amb els viatges i el turisme, mentre que la despesa dels consumidors sèniors supera en un 13% la mitjana espanyola.

 
Aquest perfil de consumidor, amb més disponibilitat per viatjar al llarg de l'any, representa una oportunitat per al sector hoteler, la restauració i el comerç, especialment en destinacions que busquen reduir la dependència dels mesos d'estiu.
 
Experts en economia sènior i noves tendències
 
El programa abordarà l'evolució dels hàbits de consum, les preferències dels viatgers i els reptes que planteja l'envelliment de la població.
 
El sociòleg i expert en Silver Economy, Juan Carlos Alcaide, presentarà els resultats del Periscopio Turismo Sénior, un estudi sobre les tendències d'aquest mercat.
 
També hi intervindrà Fernando Romay, exjugador de bàsquet i president del Comitè d'Experts de Cultura, Turisme i Esport del diari 65YMÁS, amb la ponència «El nou turista sènior».
 

El sociòleg i expert en Silver Economy, Juan Carlos Alcaide, presentarà els resultats del Periscopio Turismo Sénior, un estudi sobre les tendències d'aquest mercat.

 
Les taules de debat permetran analitzar com les empreses i les destinacions poden adaptar els seus serveis a un públic que prioritza la qualitat, l'accessibilitat, la seguretat i les experiències culturals i gastronòmiques.
 
La desestacionalització, un repte estratègic per a Salou
 
La celebració d'aquesta jornada s'emmarca en l'aposta de Salou per diversificar la seva oferta turística i consolidar l'activitat econòmica durant tot l'any.
 
El municipi compta amb una àmplia infraestructura hotelera, oferta gastronòmica, equipaments culturals i esportius i atractius naturals com el Camí de Costa, les platges, les cales i la ruta dels 43 miradors.
 

Salou compta amb una àmplia infraestructura hotelera, oferta gastronòmica, equipaments culturals i esportius i atractius naturals com el Camí de Costa, les platges, les cales i la ruta dels 43 miradors.

 
Aquests recursos ofereixen possibilitats per captar visitants fora dels períodes de màxima afluència i reforçar l'activitat dels establiments i serveis turístics.
 
El debat de Salou posarà el focus en com transformar el creixement del turisme sènior en noves oportunitats empresarials, ocupació i una activitat turística més equilibrada al llarg de l'any.
 
Com assistir-hi?
 
La jornada està adreçada a professionals del turisme, empresaris, representants institucionals i persones interessades en les noves tendències del sector.
 
Les persones que vulguin assistir a la trobada poden sol·licitar informació sobre la inscripció a través del correu electrònic comunicacion@fundacionmassenior.org.
 

Document Actions