El model descentralitzat de pagament de factures de Salou s’exposa a un congrés d’Uruguay
dimarts 07 juliol 2015
El Cap del Departament econòmic, comptable i pressupostari de l’Ajuntament participarà al XXVII Seminari de la Asociación Iberoamericana de Sociología de las Organizaciones y Comunicación (AISOC) de Montevideo
Després d’una primera experiència a Mèxic, aquesta setmana, en el marc del congrés internacional de la Asociación Iberoamericana de Sociología de las Organizaciones y Comunicación (AISOC) de Montevideo (Uruguai), Salou tornarà a estar present exposant el model de gestió de processos i de descentralització administrativa; en aquest sentit, i dins de la mesa que tractarà de les polítiques públiques i de la innovació social es desenvoluparà una ponència sobre la ‘Gestió de processos i descentralització administrativa per a una major eficiència, transparència i participació dels proveïdors dels béns i serveis a nivell local’ on s’exemplifica el cas de l’Ajuntament de Salou.
En aquest àmbit, l’Ajuntament de la capital de la Costa Daurada hi participarà a través d’una ponència que ha dut a terme el Cap del Departament econòmic, comptable i pressupostari, Ivan Andreu Barberà, Doctor en ciències econòmiques i empresarials; juntament amb el catedràtic de sociologia de la URV Ignasi Brunet Icart i David Pac Salas, Doctor en Sociologia per la Universitat de Saragossa.
El nou sistema se sustenta en el concepte de les àrees gestores descentralitzades. Actualment n'operen a l’Ajuntament de Salou fins a 26, i cadascuna d'elles es correspon amb un codi de la classificació orgànica del pressupost, el qual, al seu torn, inclou totes les partides necessàries per al seu funcionament, segons es tracti (sous, despeses en béns corrents i serveis, subvencions, inversió). D'aquesta manera, en disposar de tot el necessari per a la seva subsistència, pressupostàriament parlant, cada àrea pràcticament es pot gestionar de manera autònoma, requerint només alguns serveis d'altres departaments proveïdors interns (recursos humans, serveis interns, consergeria, àrea econòmico-comptable). Una d'aquestes autogestions és el tracte amb els seus proveïdors i, en conseqüència, el control de la introducció i conformitat de les factures.
Pel regidor de Gestió Econòmica, Jesús Barragán, “aquest sistema proporciona una agilitat molt elevada en comparació a les exigències addicionals de treball que suposa per als gestors. Els bons resultats també es reflecteixen en les magnituds de gestió pressupostària i en els comptes anuals dels darrers exercicis, ja que s'han obtingut beneficis de manera continuada”, ha afirmat.
Cal recordar que una ponència similar ja es va exposar a la Segona Biennal Internacional Territoris en Moviment, "Canvi i dinàmiques socials emergents a Amèrica Llatina: Ciutadania, Governabilitat i Desenvolupament Local” que va tenir lloc a la Universitat de Guanajuato, de Mèxic, el passat mes de novembre.