Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

El ple de Salou dóna suport per unanimitat a una nova moció que ratifica la proposta de repartiment fiscal del CRT

Manifesta, un cop més, la voluntat d’arribar a una entesa per crear un nou consorci però on Salou percebi tots els recursos fiscals que es generin al territori i obrint la porta a compensacions en obres durant un període transitori. També s’aprova destinar íntegrament l’import turístic en benefici de millores i promoció per al municipi amb una aportació inicial de 270.000 euros

dimecres 28 agost 2013

El ple de l’Ajuntament de Salou ha tornat avui a ser escenari d’unanimitat al voltant del conflicte del CRT.  Tots els grups municipals (CiU; PSC; PP; UTPS; UMdC i RDS) han votat de consens una moció que ratifica la darrera proposta presentada a la Generalitat de Catalunya i que ratifica que “Salou té dret a percebre tots els recursos fiscals que es generin al seu territori, en l'àmbit del CRT, i l’obligació de contribuir a les despeses del Consorci en la proporció que representin aquests recursos”. Malgrat tot, i en “en pro de la continuïtat del Consorci CRT i de l’harmonia i col·laboració entre els seus membres” Salou acceptaria el repartiment 57% per Salou i 43% per Vila-seca que proposa la Generalitat però incorporant “compensacions” com recull la moció aprovada. Aquestes compensacions es traduirien en un conjunt d’obres que la Generalitat realitzarà durant els cinc primers anys d’aquest període transitori.

- Les obres d’endegament del Barranc de Barenys, que hauran d’estar finalitzades i rebudes abans del 30 de desembre de 2016.

- Les obres de les estacions de bombament Cala Crancs, Maripins i Pla de Maset/Camí del Racó, Platja Llarga i Mirador de Salou, que hauran d’estar acabades, rebudes i en funcionament abans del 30 de desembre de l'any 2015.

- Les obres de canalització d’aigües pluvials C/ Barcelona-Espigó del Moll, Pç. 11 de setembre- C/Barcelona que hauran d'estar acabades i rebudes abans del 30 de desembre de 2018.

La proposta que defensa Salou a través d’aquesta moció també assenyala que abans que finalitzi el període de cinc anys (l’1 de gener de 2018) s'efectuarà una nova programació tenint en compte els ingressos deixats de percebre pel municipi de Salou per raó del repartiment proposat per la Generalitat i les inversions realitzades  “de tal forma que al final del període transitori de deu anys les inversions no siguin inferiors als ingressos deixats de percebre”.

Una vegada finalitzat el 31 de desembre de 2022 el període transitori de deu anys a què es refereixen els punts 2 a 5 anteriors, el Municipi de Salou percebrà la totalitat dels recursos fiscals generats al seu territori, en l'àmbit del CRT, una vegada deduïda la quantitat a la qual ascendeixi la seva obligació de contribuir a les despeses del Consorci en la proporció establerta.

“En el cas que el període transitori passés de 10 als 20 anys- com pretén la Generalitat-  a partir del desè any el repartiment fiscal seria del 75% per Salou i el 25% per Vila-seca, igualment amb les mateixes condicions i garanties de compensar i/o abonar el diferencial si s’escaigués”, apunta la moció en un altre escenari.

L’alcalde, Pere Granados, després de la votació ha reflexionat en veu alta tot dient que “la unitat dels grups polítics han d’anar més enllà d’aquesta moció en la defensa del CRT. Faig una crida a mantenir la unitat per garantir l’èxit de la fita que ens hem marcat: que es respectin els impostos que es generen a Salou” i ha conclòs que “no és una qüestió de voluntat de cedir impostos –que no la tenim- sinó una qüestió de legalitat” i ha recordat com “qui genera desconfiança a la inversió no és Salou sinó les parts que prioritzen per damunt d’un nou consorci que nosaltres cedim la fiscalitat”.

 

L’impost turístic, noves inversions per a Salou

D’altra banda, el ple de l’Ajuntament de Salou també ha ratificat  l’acord entre l’Ajuntament de Salou, el Patronat Municipal de Turisme de Salou (PMT) i la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la demarcació de Tarragona per tal de recolzar la iniciativa d’incorporar l’import recaptat en motiu de l’impost turístic al pressupost del PMT de Salou. D’aquesta manera, l’Ajuntament rebaixa d’un 30% de l’aportació econòmica al patronat, 270.000 euros, i el Patronat destinarà aquests diners a dur a terme la promoció turística, l’impuls del turisme sostenible, responsable i de qualitat; la protecció, preservació, recuperació i millora dels recursos turístics, foment, creació i millora dels productes turístics en el municipi i per al municipi de Salou.  El batlle s’ha mostrat satisfet de l’acord arribat amb la FEHT i ha explicat que “els recursos procedents de l’impost turístic recaptat a Salou permetran donar més pes a la promoció turística del nostre municipi així com incentivar la qualitat i la innovació de l’oferta i els serveis de la nostra destinació. Estem davant d’uns pressupostos participatius on l’empresariat determinarà conjuntament amb la part pública com s’han de repartir aquestes inversions”. Per la seva part, el regidor de l’àrea, Benet Presas, ha afirmat que aquest conveni és “una mostra del recolzament de l’administració local cap el sector turístic i del millor moment–possiblement- dels que hem viscut pel que fa a la relació amb el sector privat. Aquest conveni  beneficiarà directament el nostre municipi”.  De fet, amb l’acord subscrit amb la FEHT també s’acorda crear una comissió tècnico-consultiva que haurà de dur a terme les propostes de millora i inversió que finalment seran aprovades pel plenari del PMT.

L’Ajuntament de Salou aportarà, per mitjà del pressupost anual, el 100% de la quantitat que rebi per part de la transferència de la Generalitat de Catalunya en concepte de l’impost turístic al  Patronat Municipal de Turisme de Salou, de manera íntegra, per tal que aquest dugui a terme la promoció turística, l’impuls del turisme sostenible, responsable i de qualitat; la protecció, preservació, recuperació i millora dels recursos turístics, foment, creació i millora dels productes turístics en el municipi i per al municipi de Salou.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

ple.JPG
ple.JPG

Document Actions