El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat de Salou, David González, explica, en un cicle de debats, les accions de Salou per tal de ser una destinació sostenible i segura, amb més espais per a les persones
dimarts 20 octubre 2020
El cicle de debats pertany a la tercera sessió de ‘#NuevaMovilidad – TU OPINIÓN SUMA’, organitzat per la Asociación de Prevención de Accidentes de Tráfico P(A)T
El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat de l’Ajuntament de Salou, David González, va participar ahir dilluns, 19 d’octubre, a la tercera sessió del cicle de debats ‘#NuevaMovilidad – TU OPINIÓN SUMA’, organitzada per Prevención de Accidentes de Tráfico P(A)T, on va explicar com el municipi salouenc ha fet front a la COVID-19, pel que fa a mobilitat, i l’evolució d’aquest per guanyar espais públics a favor de les persones.
El regidor va assenyalar que no és d’ara, amb la pandèmia, que Salou es preocupa per la mobilitat. Així, “des de fa un temps, diversos municipis ens trobem immersos en una sèrie de processos i de projectes que milloren la mobilitat als nostres carrers, apostant per una mobilitat més segura i més sostenible; guanyant espai al vianant, en detriment del vehicle privat”. En aquest sentit, González va explicar que “estem transformant les nostres ciutats, tenint en compte una nova realitat”, que no té a veure, però, amb el Coronavirus, sinó amb el fet que les persones puguin viure en urbs més sostenibles i segures i que tinguin una millor cura del medi ambient.
El confinament, però, ha accelerat l’aplicació de mesures i, fins i tot, ha transformat hàbits pel que fa a la mobilitat de les persones, segons assenyala el regidor.
Sobre les iniciatives adoptades durant la pandèmia, González va donar a conèixer les que s’han dut a terme a la ciutat per tal de proporcionar espais segurs per a les persones, durant el procés de desconfinament, com la implantació de caminar per la banda dreta, per tal d’evitar creuaments, amb senyalització informativa, horitzontal i vertical. També, l’ampliació de voreres, eliminant espais d’estacionament, al carrer Berenguer de Palou i al Passeig Miramar.
Un dels reptes que totes les ciutats tenen és anar reduint la presència dels vehicles al centre i a les zones turístiques, on es vol guanyar espai per als vianants, va destacar González, que va explicar la decisió de vianalitzar un tram del carrer Barcelona, per franges horàries; i la instal·lació de sensors per controlar l’aforament a les platges, per tal de donar compliment a la normativa d’aforament, una iniciativa que ha rebut el premi Digital Tourist 2020, en la categoria de Gestió del Flux Turístic.
González també va fer referència a la decisió d’elaborar una ordenança per regular l’ús dels patinets elèctrics i bicicletes assistides, juntament amb els municipis de Cambrils i Vila-seca, un fet que considera necessari, ja que “la regulació existent per part de les administracions supramunicipals és insuficient”.
Així mateix, va recordar el magne projecte d’urbanització a l’antic tram ferroviari que dividia el municipi salouenc en dos; i també va fer esment al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Segura, un document bàsic per a un ajuntament, que marca les línies mestres d’actuació en la matèria.
Finalment, el regidor va destacar la dificultat de gestionar els serveis i la mobilitat en una població com Salou, que té uns acusats contrastos poblacionals, que van enfocats a aconseguir una ciutat més amable, sostenible i segura, tant pels residents com pels visitants.
El debat, que va ser moderat pel periodista Carlos Garcia-Hirschfeld, va comptar amb la presència del coordinador general de Mobilitat de l’Ajuntament de Madrid, Federico Jiménez de Parga; del regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Cambados, Tino Cordal; i del regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Alcorcón, Carlos Carretero.
Així mateix, es van poder seguir les ponències ‘Movilidad y emociones en tiempos de #COVID19’, a càrrec de Sebastià Sánchez, psicòleg, formador dels cursos de sensibilització i reeducació vial, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i president de la secció de Psicología del Tránsito y de la Seguridad del COPC; i ‘¿Cómo afecta al transporte público el miedo al contagio?’, a càrrec de Carles Labraña, responsable d’estudis i projectes de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).
En el decurs de la sessió, també es van presentar els resultats de l’enquesta ‘Movilidad y emociones: ¿Cómo afectan las emociones a la hora de escoger cómo nos movemos?’; i es van realitzar enquestes breus a les persones participants per conèixer la seva opinió sobre qüestions de mobilitat i seguretat, relacionades amb la COVID-19. Finalment, la directora de P(A)T, Yolanda Domenech, va fer un balanç i va extreure les conclusions d’aquesta tercera sessió del cicle de debats.