Els alcaldes de l’AMT es reuneixen a Londres per enfortir llaços amb el mercat britànic i impulsar un turisme més sostenible
dimecres 07 maig 2025
Els alcaldes i màxims representants dels vuit principals municipis turístics d’Espanya —Adeje, Arona, Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Salou, San Bartolomé de Tirajana i Torremolinos— s’han reunit a Londres en una trobada institucional d’alt nivell per consolidar la seva estratègia conjunta de promoció i reforçar la seva presència en el mercat britànic, el primer emissor de turistes cap a Espanya.
La sessió ha tingut lloc en un dels salons nobles de l’Ambaixada d’Espanya al Regne Unit i ha estat organitzada per l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) de Londres. L’acte ha comptat amb l’obertura institucional de l’ambaixador José Pascual Marco i del conseller de Turisme a Londres, Manuel Butler.
Durant la jornada, els representants de l’Aliança de Municipis Turístics Sol i Platja (AMT) han compartit els seus avenços en matèria de sostenibilitat, integració social i innovació turística amb els principals agents del sector britànic, com Jet2holidays, TUI, ABTA, TTG Media i Travel Weekly UK.
Durant la jornada, els representants de l’Aliança de Municipis Turístics Sol i Platja (AMT) han compartit els seus avenços en matèria de sostenibilitat, integració social i innovació turística amb els principals agents del sector britànic, com Jet2holidays, TUI, ABTA, TTG Media i Travel Weekly UK
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha posat èmfasi en la responsabilitat col·lectiva per preservar l’entorn i garantir un model turístic equilibrat: “La sostenibilitat no és només una opció, sinó una responsabilitat compartida. A Salou estem desenvolupant projectes concrets per preservar el nostre litoral, recuperar espais naturals i diversificar l’oferta amb cultura, esport i patrimoni.”
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha posat èmfasi en la responsabilitat col·lectiva per preservar l’entorn i garantir un model turístic equilibrat: “La sostenibilitat no és només una opció, sinó una responsabilitat compartida. A Salou estem desenvolupant projectes concrets per preservar el nostre litoral, recuperar espais naturals i diversificar l’oferta amb cultura, esport i patrimoni”
Per la seva part, Steve Heapy, CEO de Jet2.com i Jet2holidays, ha destacat el lideratge d’Espanya com a destinació: “Espanya és el nostre principal mercat, i valorem molt la feina que fan aquests municipis per oferir una experiència turística atractiva, segura i alineada amb les demandes dels nostres clients.”
Per la seva part, Steve Heapy, CEO de Jet2.com i Jet2holidays, ha destacat el lideratge d’Espanya com a destinació: 'Espanya és el nostre principal mercat, i valorem molt la feina que fan aquests municipis per oferir una experiència turística atractiva, segura i alineada amb les demandes dels nostres clients'
La reunió ha conclòs amb l’acord de mantenir aquest fòrum com a espai estable de col·laboració, per tal de compartir experiències, impulsar projectes conjunts i avançar cap a un model turístic més resilient i competitiu.
Aquesta trobada s’emmarca dins l’estratègia de Tourspain per reforçar la competitivitat del sector turístic espanyol davant els nous reptes globals, amb la sostenibilitat i la innovació com a eixos fonamentals.