Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Els alumnes de la Unitat d'Escolarització Compartida de Salou inauguren la seva exposició titulada 'Autoretrats'

divendres 09 maig 2008

Ahir va inaugurar-se al vestíbul de Teatre Auditori de Salou (TAS) l'exposició dels alumnes de la Unitat d'Escolarització Compartida (UEC) titulada 'Autoretrats'. A la inauguració hi va assistir l'alcalde de Salou, Antonio Banyeres; el delegat del Govern a Tarragona, Xavier Sabaté; el Regidor de Cultura i Ensenyament, Paco Gaya; la directora de la UEC, Hermínia Martí; i els alumnes i professors del centre.

La UEC és un projecte educatiu del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya amb conveni amb l'Ajuntament de Salou que ofereix als alumnes de l'IES Jaume I i de l'IES Salou un itinerari formatiu alternatiu a l'ESO. Actualment hi ha 15 alumnes en aquest centre, ubicat a la Masia Tous, on se'ls ofereix un recurs personalitzat de seguiment i acompanyament acadèmic, formatiu i personal.

L'exposició 'Autoretrats', en concret, forma part del projecte 'Coneixement i Desenvolupament Personal', que té com a objectiu l'acompanyament, orientació i tutorització en el desenvolupament del projecte de vida dels joves adolescents, mitjançant l'exercici de la creativitat, abordant l'autoconcepte, l'autoestima i la percepció subjectiva de la pròpia imatge. 'Mostrant el seu treball, els joves s'accepten i es mostren a qui els vulgui mirar i escoltar', es diu al fulletó informatiu de la mostra.

A 'Autoretrats' es poden veure imatges dels alumnes basades en l'obra d'Andy Warhol; fotografies del taller de pintura que han dut a terme i que ha consistit en la realització d'un mural amb la representació d'ells mateixos ; així com una caixa fosca que han creat a partir de la reutilització de diversos materials en desús.

Les autoritats convidades a l'exposició van reconèixer la tasca educativa dels professors que es fan càrrec d'aquests nois i noies i van animar els joves a seguir fent treballs d'aquest tipus que els ajuden a 'superar-se i a conèixer i definir els seus interessos, capacitats i habilitats'. En aquest sentit, Xavier Sabaté els va dir: 'Quantes més coses sabeu, més lliures sereu'.

Document Actions