Emotiu comiat de l’Alba Power de la primària i graduacions de BAT del Marta Mata i de l’Escola Elisabeth de Salou
divendres 15 maig 2026
Salou ha acollit aquest divendres diversos actes de final de curs en l’àmbit educatiu, amb un emotiu homenatge a l’alumna de primària Alba Celoné Torrens (“Alba Power”), de l’Escola Salou; i les graduacions de Batxillerat de l’Institut Marta Mata i de l’Escola Elisabeth.
L'Escola Salou, concretament, ha realitzat la plantada d’un taronger perquè quedi en el record el pas de l’Alba, d’11 anys, pel centre. Un acte que s'ha celebrat, precisament, el 15 de maig, data en què es conmemora el Dia Mundial de Conscienciació sobre la Mucopolisacaridosi (MPS), una malaltia genètica rara que afecta principalment infants i provoca danys progressius en ossos, articulacions, audició i altres òrgans del cos.
Amb aquest acte simbòlic i la creació un mural, l’escola, representada per la seva directora, Marian Castillo, i l’equip directiu, ha volgut rendir homenatge a l’esforç i la valentia amb què l’Alba, afectada de la síndrome Maroteaux-Lamy (Mucopolisacaridosi tipus VI) ha superat els seus estudis amb èxit.
A l’acte, hi ha assistit la família de la nena, la regidora d’Ensenyament, Julia Gómez, i la regidora de Sanitat, Beatriz Morer, així com els companys i companyes de curs de la petita.
Graduacions de BAT
D’altra banda, l’Institut Marta Mata ha celebrat la cerimònia de graduació de la 14a promoció de Batxillerat al Teatre Auditori de Salou, en un acte on hi ha assistit, també, la regidora Julia Gómez; la directora del centre, Carme Moreno; professorat, familiars i amistats dels estudiants que han cursat els seus estudis durant els anys 2025-2026. La regidora ha felicitat els estudiants i també l’equip directiu i educatiu del centre, tot encoratjant els joves a afrontar les futures etapes de la vida sense por i amb compromís i responsabilitat amb la societat.
Així mateix, l’Escola Elisabeth de Salou ha acollit l’acte de comiat dels alumnes de Batxillerat de la 17a promoció “Steve Jobs” 2024-2026. La cerimònia ha comptat amb la presència de la regidora Julia Gómez, i ha estat recolzada pels parlaments del director del centre, Enric Masià; i l'acompanyament dels membres del Consell Rector.