Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Granados participa en una experiència immersiva de l’ONCE per sensibilitzar sobre la ceguesa

Prova
L'alcalde de Salou ha estat convidat per l'ONCE a participar en una activitat de sensibilització sobre la ceguesa

dimarts 12 maig 2026

L’alcalde de Salou, Pere Granados, s’ha posat aquest dimarts en la pell d’una persona cega durant la Setmana del Grup Social ONCE a Reus, una iniciativa centrada enguany en la “TecnoInclusió: la tecnologia ens iguala”, amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania sobre la realitat quotidiana de les persones amb discapacitat visual.

Sota el lema “Connecta sense veure-hi”, Granados ha estat convidat a participar en una experiència immersiva a l’agència de l’ONCE de Reus, on, amb els ulls tapats i ajudat per un bastó i una guia especialitzada, ha recorregut un tram de carrer, travessat un pas de vianants i afrontat obstacles quotidians per experimentar en primera persona les dificultats de mobilitat d’un invident.

L’alcalde també ha conegut diferents eines de tiflotecnologia que faciliten l’autonomia de les persones cegues, com mòbils accessibles amb lector de pantalla, ordinadors adaptats, sistemes de detecció de colors o eines per consultar continguts digitals, inclosa la pàgina web de l’Ajuntament de Salou. A més, ha pogut realitzar tasques quotidianes com preparar un sandvitx amb estris adaptats.

La jornada ha inclòs una demostració dels codis Navilens, un sistema de senyalització intel·ligent que facilita l’orientació de les persones amb discapacitat visual mitjançant informació auditiva al mòbil.

Després de l’activitat, Pere Granados ha assegurat que “aquesta experiència m’ha permès entendre perfectament, encara que només sigui durant unes hores, les dificultats invisibles que moltes persones afronten cada dia amb una enorme dignitat i esforç”. També ha remarcat la necessitat de continuar construint “ciutats més accessibles, humanes i inclusives”.

Granados: tota la meva admiració

L’alcalde, persona molt sensible amb aquest col·lectiu, ha volgut expressar “el gran respecte i admiració” que sent envers les persones invidents i ha posat en valor “la gran tasca social i humana que desenvolupa l’ONCE”, destacant que l’entitat ofereix eines, autonomia i oportunitats per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat visual.

Per la seva banda, els responsables de l’ONCE han agraït la implicació de l’alcalde i el suport constant de l’Ajuntament de Salou en les activitats i iniciatives de l’entitat.

Galeria d'imatges

ceguesa1.jpg
ceguesa2.jpg
ceguesa3.jpg
ceguesa4.jpg
ceguesa6.jpg
ceguesa7.jpg
cueguesa5.jpg
ceguesa8.jpg
ceguesa10.jpg
ceguesa12.jpg
ceuguesa8.jpg
cueguesa5.jpg

Document Actions