Iberdrola impulsa a Salou la primera comunitat solar de Tarragona per subministrar energia verda a més de 300 famílies
dimecres 13 maig 2026
Iberdrola ha posat en marxa a Salou la seva primera comunitat solar a la demarcació de Tarragona, un projecte pioner d’autoconsum compartit que permetrà portar energia renovable de proximitat a més de 300 veïns sense necessitat de fer obres ni assumir inversions inicials.
La instal·lació fotovoltaica s’ha ubicat a la coberta de la comunitat de propietaris Playamero i disposarà de més de 200 kWp de potència instal·lada.
L’energia generada, 100% sostenible, podrà ser aprofitada pels usuaris situats en un radi de fins a cinc quilòmetres mitjançant un sistema de subscripció.
El projecte suposa un nou pas en l’expansió de les comunitats energètiques compartides, un model que facilita l’accés a l’energia renovable a famílies que no disposen de teulada pròpia o que no poden instal·lar plaques solars als seus habitatges. En aquest cas, és Iberdrola qui assumeix tota la inversió, així com la gestió i el manteniment tècnic de la infraestructura.
La companyia destaca que aquesta fórmula contribueix a avançar cap a un model energètic més eficient, sostenible i accessible, alhora que permet reduir la factura elèctrica dels usuaris i fomentar el consum d’energia de quilòmetre zero.
El delegat comercial d’Iberdrola a Catalunya, Juan Miguel Bailón, ha assenyalat que aquesta iniciativa “reflecteix l’aposta de la companyia per actuacions locals, sostenibles i innovadores que permeten subministrar energia de proximitat als clients”.
Per la seva banda, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha expressat la seva satisfacció per la posada en marxa d’aquest projecte, destacant que “permetrà generar energia renovable i posar-la a l’abast de la ciutadania, avançant cap a una ciutat més sostenible, eficient i compromesa amb la transició energètica”.
Granados també ha remarcat la importància de continuar impulsant iniciatives vinculades a la sostenibilitat i a la millora de la qualitat de vida dels residents, en línia amb el model de transformació verda que està desenvolupant el municipi.
Un dels elements clau perquè el projecte s’hagi pogut materialitzar ha estat la implicació de l’Administrador de Finques Àlex Savé, que va incentivar la Comunitat de Propietaris Playamero a cedir un espai fins ara sense ús per convertir-lo en una infraestructura al servei del bé comú.
La seva mediació i sensibilitat envers la sostenibilitat i la transició energètica han estat determinants perquè aquesta iniciativa pionera a la província de Tarragona s’hagi convertit en realitat, beneficiant centenars de famílies i promovent un model energètic més responsable i respectuós amb el medi ambient.
Iberdrola ha recordat, finalment, que continua reforçant la seva aposta per l’autoconsum i per noves fórmules d’eficiència energètica, millorant també la compensació dels excedents energètics dels clients amb instal·lacions pròpies.