Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

JOSEFINA MARINÉ: La Capital de la Cultura Catalana és una gran oportunitat per reforçar la imatge de Salou i avançar en la desestacionalització

Prova
Josefina Mariné, directora de l'Agència Catalana de Turisme a França

dissabte 11 octubre 2025

Inaugurada l’any 1998, l’Oficina de Turisme de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a França té la seu a París i s’encarrega de la promoció de Catalunya al mercat francès i a la Suïssa francòfona. Des d’aquest punt estratègic, la directora, JOSEFINA MARINÉ, treballa per consolidar la presència del nostre país com a destinació turística de referència i per reforçar la seva imatge entre els principals agents del sector. En aquesta entrevista, explica la importància de ser presents a la fira IFTM Top Resa de París, el pes del mercat francès per al turisme català i com s’està avançant en la desestacionalització amb productes com la cultura, la gastronomia o la natura.

 

Per què és important que Catalunya participi en la fira IFTM Top Resa de París?
Aquesta fira és el saló professional del turisme per excel·lència a França. És un espai clau per a les agències, els turoperadors i els responsables de comitès d’empresa. La nostra presència ens permet reforçar la imatge de Catalunya i establir contactes directes amb els principals prescriptors del mercat francès.

Quin pes té el mercat francès per al turisme català?
El mercat emissor francès és el primer mercat internacional per a Catalunya i, de fet, gairebé es pot considerar domèstic per la proximitat i la freqüència de viatges. Catalunya és la destinació estrangera preferida pels francesos. A més, aquest mercat contribueix de manera significativa a la desestacionalització i a la desconcentració del turisme, aspectes clau per al futur del nostre sector.

Què busquen principalment els turistes francesos a Catalunya?
El producte estrella continua sent el sol i platja, perquè Catalunya té un litoral molt ben posicionat. Però també són grans consumidors de cultura i patrimoni; està en l’ADN del turista francès. A més, mostren interès pel patrimoni natural i per activitats com el ciclisme i el senderisme. Sense oblidar la gastronomia, que juntament amb la cultura formen un binomi inseparable per a ells.

Salou ja és una destinació consolidada pel sol i platja, però amb la Capital de la Cultura Catalana ofereix un incentiu extra que pot atreure el francès interessat en la cultura i les experiències complementàries

Com es pot atraure més turistes francesos fora de la temporada d’estiu?
El clima és un gran avantatge: Catalunya té una meteorologia agradable durant tot l’any i això ens permet oferir productes atractius a la primavera, la tardor i fins i tot a l’hivern. A més, hi ha propostes que encaixen amb aquest objectiu, com el turisme esportiu, la natura, la gastronomia o la cultura. També hi ha un segment molt interessant, el públic sènior, que té disponibilitat per viatjar en temporada baixa.

Salou enguany és Capital de la Cultura Catalana. Quin paper pot jugar aquest fet?
És un valor afegit molt important. Salou ja és una destinació consolidada pel sol i platja, però amb la Capital de la Cultura Catalana ofereix un incentiu extra que pot atreure el turista francès interessat en la cultura, la gastronomia i les experiències complementàries. És una oportunitat per reforçar la seva imatge i per continuar avançant en la desestacionalització.

Galeria d'imatges

JOSEFINE2.jfif

Document Actions