Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament de Salou destina 145.000 euros a la concessió d’ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar

dimarts 25 maig 2021

El proper 27 de maig s’iniciarà el període de sol·licituds, fins al 27 de juliol de 2021; i cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas dels mesos de gener a desembre de 2020, amb un abonament màxim de 650 euros, per persona beneficiària

Les sol·licituds es poden lliurar, de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ); o, presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, demanant cita prèvia en aquest altre enllaç (FES CLIC AQUÍ)

 

L’àrea de Benestar, Serveis Socials i Igualtat de l’Ajuntament de Salou informa sobre la propera obertura del període de sol·licituds per a la concessió d’ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar (llum, aigua i gas), de l’any 2020. El termini per presentar-les començarà el dijous, 27 de maig, i finalitzarà el 27 de juliol de 2021 (ambdós dies inclosos).

Es cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas de l’any 2020, amb fins a 400 € en concepte de llum, fins a 150 € en concepte d’aigua, i fins a 100 € en concepte de gas, amb l’objectiu de reduir el gravamen que paguen les famílies amb menys recursos en conceptes com les despeses de subministraments de la llar ocasionades durant els mesos d’entre gener i desembre de 2020 (ambdós inclosos). L’import màxim que destinarà l’Ajuntament de Salou per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquesta convocatòria serà de 145.000 €. L’abonament de l’ajut es farà en un únic pagament.

Aquestes ajudes estaran destinades a totes aquelles persones físiques majors de 18 anys (o 16 anys, en cas d’emancipació legal); empadronades a Salou des del 2 de gener de 2020 i fins a la data de presentació de la sol·licitud; i que justifiquin dificultats econòmiques, sempre que compleixin els requisits específics descrits a les bases.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha manifestat que “aquests ajuts són un gran exemple de totes els que l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania per tal de millorar la qualitat de vida i el seu benestar, especialment, en la situació que vivim actualment, provocada per la COVID-19, on moltes famílies i sectors econòmics del municipi s’han vist afectats per aquesta crisi”. També, ha afegit que “des del Consistori, hem augmentat la partida destinada a aquest ajut econòmic, atès que considerem que la llum, l’aigua i el gas són serveis bàsics i essencials per a la població, que han d’estar, sempre, garantits”.

Per la seva banda, la regidora de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, Estela Baeza, ha assenyalat que “som conscients que en aquests moments és necessari donar tota l'ajuda possible a la nostra ciutadania per cobrir les necessitats bàsiques, com ara els subministraments de la llar, ja que la crisi provocada per la COVID-19 ha tingut un gran impacte al nostre municipi”.

En aquest sentit, la regidora ha explicat que “des de l'àrea ens hem marcat com a objectiu arribar a més ciutadans i ciutadanes, i evitar que aquests puguin arribar a situacions més precàries i evitar la pobresa energètica; així mateix la quantia màxima que podrà rebre cada persona ha estat augmentada a 650 euros, ampliable, un 5%”, en els casos de persones que puguin acreditar, d’acord amb les bases de la convocatòria, un grau de discapacitat igual a superior al 33%; família nombrosa; família monoparental/marental; o ser víctima de violència de gènere.

Les persones interessades poden demanar més informació a l’Espai Municipal d’Atenció Social (MAS), ubicat al número 11 del carrer Ebre; o bé trucant al telèfon 977 309 206. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores (dimecres, tancat).

Les sol·licituds es poden lliurar, de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).

Així mateix, també es podrà dur a terme, presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) , al vestíbul de l’Ajuntament de Salou, en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores. Tanmateix, caldrà demanar cita prèvia per poder realitzar el tràmit, de forma presencial, a l’OAC, en aquest altre enllaç (FES CLIC AQUÍ).

La documentació a aportar és: la instància de sol·licitud i la declaració responsable, segons model normalitzat; el DNI o NIE de la persona sol·licitant, així com dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys; l’acreditació de la composició de la unitat de convivència; l’acreditació dels ingressos econòmics de la unitat de convivència; la documentació específica per a valoració social; la documentació específica per comprovar el règim de tinença dels habitatges i la justificació de l’ajut; i el número de compte bancari.

Es pot consultar tota la informació a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Salou, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).

Fitxers adjunts

Document Actions