Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament de Salou facilitarà al ciutadà els tràmits entre administracions

L’Administració Oberta de Catalunya finançarà amb 52.718€ aquest projecte de comunicació entre organismes que començarà a desenvolupar-se de manera immediata

divendres 16 juliol 2010

L’Ajuntament de Salou començarà a utilitzar de forma habitual els canals d’accés a altres administracions, via interoperabilitat, per tal de obtenir documentació que fins ara havia de ser aportada pels propis ciutadans en les seves tramitacions amb el consorci.

El sol·licitant d’un ajut social no haurà d’aportar la documentació que acredita el seu nivell de renda o la seva situació d’atur. En aquest sentit, serà l’Ajuntament el que, sempre amb el seu consentiment i en el seu nom, obtingui aquesta documentació per mitjans informàtics de l’Agència Tributària o del Servei d’Ocupació de Catalunya. Aquesta mesura facilitarà la reducció en els documents a aportar per part del ciutadà, i evitarà visites a altres administracions.

 

El regidor de noves tecnologies, Jesús Barragán, ha explicat que "el que volem és que no sigui el ciutadà el que hagi de recollir documentació pels diferents organismes, sinó que sigui el propi Ajuntament, sempre que sigui possible, el que ho faci per ell i per mitjans telemàtics segurs i jurídicament correctes". I ha afegit que "des de la Generalitat ens han concedit una subvenció que ens permet abordar el projecte de desenvolupament de forma immediata".

 

El pla per integrar aquestes consultes entre administracions en la pròpia tramitació municipal ha rebut la conformitat del Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, que l’ha inclòs entre els projectes subvencionats als ajuntaments de Catalunya per tal de modernitzar els serveis públics mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Es desenvoluparà de forma conjunta entre els ajuntaments de Salou, Manlleu, El Prat de Llobregat i Sant Sadurní d’Anoia. Estarà finançat en un 65% del cost del projecte per part del Consorci AOC, que assumirà 52.718€ del pressupost total de 81.168€ incloent els desenvolupaments i la integració del gestor d’expedients corporatiu amb VIA OBERTA del Consorci AOC, i la seva implantació en els municipis participants.

Les entitats que tenen conveni amb el Consorci AOC i que permeten obtenir dades amb el canal VIA OBERTA són:

Agència Estatal d’Adminitració Tributària – AEAT

Tresoreria General de la Seguretat Social – TGSS

Direcció General de Policia – DGP

Institut Nacional d’Estadística – INE

Padró municipal d’habitants i Registre de Població de Catalunya

Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya – DASC

Servei d’Ocupació de Catalunya – SOC

Document Actions