L’Ajuntament de Salou inicia el projecte ‘Impuls a l’Administració Electrònica’
dilluns 18 octubre 2010
L’Ajuntament de Salou ha iniciat les actuacions programades dins el projecte “IMPULS A L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA” per ampliar les consultes i tràmits on-line que el ciutadà podrà realitzar des de casa així com millorar la gestió tributària, econòmica o d’ocupació a nivell municipal. Aquest projecte està cofinançat per la Generalitat de Catalunya en un 50% a través dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER) i per la Diputació de Tarragona en un 25%. El pressupost total que ascendeix als 400.000€.
Entre les primeres actuacions que promou el consistori, es troba la renovació i modernització del programari bàsic de gestió municipal per adaptar-lo a la nova administració electrònica segons les directrius marcades tant per la llei 11/2007, LAECSP, d’Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, com per les aprovades recentment en l’àmbit català, lleis 26/2010 i 29/2010, de Règim Jurídic i de procediment de les Administracions Públiques catalanes i d’ús dels mitjans electrònics del sector públic català, respectivament.
Amb aquest projecte es podrà ampliar el nombre de consultes i tràmits on-line des de l‘Oficina Virtual en forma de Carpeta del Ciutadà i de l’Empresari, i també incrementar l’ús de la signatura digital en la pròpia tramitació interna, simplificant procediments, reduint terminis i anar substituint, de forma progressiva, els documents en paper per documents electrònics.
El projecte també inclou actuacions en l’àmbit de millora dels sistemes de gestió de població, de gestió tributària, de gestió econòmica i també de gestió d’ocupació a nivell municipal.
“Amb aquest projecte estratègic volem fer un salt qualitatiu en la gestió municipal, i amb les noves aplicacions estarem en disposició d’oferir més tràmits on-line i en definitiva, més informació a l’abast dels ciutadans i les empreses del municipi. En aquest sentit, les ajudes provinents dels Fons Europeus i de la Diputació ens ajuden a abordar aquests tipus de projectes transversals que, en les circumstàncies econòmiques actuals serien pràcticament impossibles de plantejar.”, comenta el regidor de Gestió Econòmica i Serveis Interns , Jesús Barragán.