Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament informa de la nova normativa per alleugerir els tràmits d’obertura d’establiments comercials

Una quinzena de gestories i assessories s’han posat al dia en els mecanismes de simplificació administrativa

dimarts 21 febrer 2012

L’Ajuntament de Salou ha comunicat avui a les assessories i gestories del municipi els canvis que s’han implementat des de l’1 de gener de 2012 a l’hora d’obrir nous establiments comercials amb una activitat innòcua; és a dir, de venda de roba o sabateries, perruqueria, venda d’alimentació, un consultori mèdic... entre un llarg etcètera. En una reunió amb una quinzena d’agents del sector des de l’Ajuntament s’ha volgut traslladar els canvis que venen donats fruit de l’adaptació de la normativa municipal a la Directiva Europea de Serveis.  D’aquesta manera, per obrir una activitat innòcua només es requereix una comunicació prèvia a l’Ajuntament;  facilitant l'exercici de la llibertat d'establiment per part dels prestadors de serveis i la seva aplicació suposa la simplificació administrativa i l’eliminació d’obstacles jurídics i administratius. L’alcalde, Pere Granados, ha comunicat a l’inici de la reunió que “l’Ajuntament ha d’anar de la mà del sector privat i, polítics i tècnics hem d’estar aquí per a anar solventant el dia a dia de la societat”, ha assegurat. El batlle també els ha avançat que “sense cap mena de dubte anirem treballant en aquesta línia des del departament de Qualitat que depèn directament d’alcaldia perquè estem convençuts que s’han de facilitar la implantació de negocis perquè generen ocupació i riquesa”.

Com ha explicat el regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut, la Directiva de Serveis incideix en les activitats que es consideren innòcues o amb poca o baixa incidència ambiental. És per això s’introdueixen aquests canvis que suposaran un gir molt important en la tramitació. Fins ara no es podia obrir una activitat d'aquest tipus sense la llicència municipal, en canvi, ara mateix primer caldrà sol·licitar si l'ús que es pretén iniciar està establert en el POUM i és compatible amb el Pla Especial de Comerç; posteriorment s’haurà de comunicar a l'Ajuntament l'inici de l'activitat. A la pràctica, això significa que la persona interessada haurà de presentar una comunicació a l'Ajuntament amb les seves dades i la documentació que es facilitarà des de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, i ja podrà obrir el activitat. Els serveis d'inspecció duran a terme a posteriori la revisió de la documentació així com les visites als establiments per comprovar que les instal·lacions siguin correctes. "La responsabilitat de les actuacions es trasllada de l'administració a l'administrat", ha conclòs el regidor. En aquesta reunió però sí que s'ha insistit que encara estan subjectes a la tramitació de la llicència a través dels Serveis Administratius Territorials (SAT) aquelles activitats que necessitin d'uns treballs d'obra.

Galeria d'imatges

DSCN4684.JPG
DSCN4684.JPG

Document Actions