Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

La “I Jornada de Comunicació Turística” de Salou reflexiona sobre el turisme i el paper dels mitjans de comunicació

El col•loqui es va centrar en un interessant debat on es van contrastar les opinions del sector turístic i el paper que juguen els mitjans de comunicació

dilluns 13 desembre 2010

Organitzat pel Sindicat de Periodistes de Catalunya en col•laboració amb l’Ajuntament de Salou, es va celebrar a la capital de la Costa Daurada la I Jornada de Comunicació Turística amb una conferència inaugural del prestigiós consultor i comunicador, Miguel Angel Violan, que va pesentar el regidor de Turisme, Alberto del Hierro; i dues taules rodones: la primera moderada per Benet Presas, director d’hotel, en la qual hi van participar com a ponents l’alcalde de Lloret, Xavier Crespo; el periodista Pedro Palacios, del Club de Perodistes Turístics; i Octavi Bono, gerent del Patronat de Tursime de la Diputació.
El col•loqui es va centrar en un interessant debat sobre el Saloufest, on es van contrastar les opinions del sector turístic i el paper que van jugar els mitjans de comunicació.
La segona taula rodona va ser moderada pel periodista Carles Esporrin, i van intervenir José Antonio Donaire, director d’INSETUR; Xavier Fähndrich, consultor i membre de la Xarxa SOLC; i Enric López Carrillo, Coordinador Masters EUTH CETT-UB.

Segons el president del Sindicat a Tarragona, Ricard Checa que “la recerca d’un bon titular i la manca de rigor informatiu poden provocar la mort d’un sector que fa viure molts municipis del nostre país”.

Per la seva part, l’alcalde de Salou, Pere Granados, en el seu acte d’apertura de la Jornada va manifestar que “el turisme és una font d’ingresos important que beneficia l’economia d’una zona i d’un país; i per això seria interessant debatre fins a quin punt el transmetre una imatge negativa de l’activitat i els fets relacionats en l’àmbit d’un producte turístic, pot perjudicar els interessos dels sectors que formen el motor de desenvolupament integral de la nostra economia” i va aferir que “Per tant, pot ser caldria que el periodisme, tant des del punt de vista professional com empresarial, funcionés com un aliat i contribuís a reforçar precisament aquest desenvolupament dels sectors econòmics en un moment de crisi. Estic convençut que el turisme requereix del periodisme per a la divulgació d’un producte, d’una marca i d’una imatge; però les empreses periodístiques necesiten també del dinamisme econòmic que genera el turisme. El periodista, aquell que informa de l’activitat i dels fets que estan relacionats amb la vida del turisme, ha de ser molt sensible a la seva fragilitat”.

Galeria d'imatges

DSCN6955.JPG

Document Actions