Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

La Costa Daurada Centre fa un balanç positiu a la fi de la temporada d’estiu

dijous 06 octubre 2016

  • La temporada 2016 s’ha caracteritzat per l’arribada, a part dels habituals, d’aquells turistes que visiten la zona per primera vegada o ho fan després d’anys sense fer-ho.
  • L’empresariat turístic de la Costa Daurada centre (Salou, Cambrils i Vila-seca-La Pineda) presenta el Compromís per una destinació turística de qualitat, un manifest signat pels representants de les associacions d’hotels, apartament i càmpings de tot el territori que aposta pel turisme de qualitat i manifesta la voluntat d’allunyar-se de les operatives que relacionen la destinació amb el turisme vinculat a l’alcohol, el sexe, el llibertinatge o l’incivisme. 

 


 

Els representants del sector turístic de la Costa Daurada centre han valorat de forma positiva la temporada d’estiu 2016 i l’acumulat des de principis d’any. Ho han fet en un acte que ha tingut lloc a Salou i que ha comptat amb la presència dels màxims responsables dels patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca La Pineda, així com de les entitats que integren la Federació Empresarial de Turisme de Tarragona (FEHT) (hotels, càmpings, apartaments i agències de viatge) i el propi president d’aquesta. Així mateix, ha assistit a la roda informativa l’alcalde de Salou, Pere Granados.

“Amb la temporada ja finalitzada, podem confirmar les previsions que teníem al mes de juny, quan prevèiem que aquest estiu tindríem unes dades positives. Així, des de l’1 de gener de 2016 fins al 15 de setembre de 2016, la Costa Daurada ha detectat un augment de les pernoctacions en establiments reglats (hotels, apartaments i càmpings) del 8,8%. En total, en els primers nou mesos i mig hi ha hagut 16.619.126 pernoctacions”, ha explicat Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, basant-se en dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic Turisme i Oci de Catalunya, amb seu a Vila-seca.

Per mercats, l’acumulat de la temporada mostra que l’espanyol ha tingut un augment del 6,1% (amb 8.379.526 pernoctacions); el britànic ha augmentat un 25,3% (1.969.249 pernoctacions); l’irlandès un 23,4% (553.156 pernoctacions); i el rus un 8,7% (889.467 pernoctacions). Altres emissors importants, com el francès, l’alemany i l’holandès han continuat essent sòlids com en anys anteriors.

Pel que fa a la Costa Daurada centre, Salou, Cambrils, i Vila-seca La Pineda, s’han registrat 9.585.938 pernocations en hotels, càmpings i apartaments. D’aquestes, el mercat prioritari ha estat l’espanyol amb 4.012.044 pernoctacions; seguit del britànic (1.811.055 pernoctacions); el francès (1.162.429) i de rus (802.164). Per creixements respecte al 2015, les pernoctacions dels britànics a la Costa Daurada centre han crescut un 24,3%, l’alemany un 23,8%, l’irlandès un 23,3%, i el rus un 11,6%. Pel que fa el mercat espanyol a la Costa Daurada centre hi ha hagut un increment de pernoctacions del 3,1%.

Segons ha explicat Martí Carnicer cal remuntar-se a l’any 2008 per trobar unes xifres similars. El responsable de turisme de la Diputació de Tarragona ha explicat que “són diversos els motius que cal tenir en compte en una temporada com aquesta: la bona feina de promoció realitzada enguany i en anys anteriors, la conjuntura global que ha consolidat la Costa Daurada com a alternativa segura a altres països competidors (com Turquia, Egipte, Tunísia) o l’àmplia oferta d’activitats que el territori ofereix per a famílies i visitants en la mateixa mesura.  

Carnicer s’ha referit també a l’activitat a l’Aeroport de Reus. Entre gener i agost, per la infraestructura han passat 599.743 passatgers, el que representa un +14,6% respecte al 2015. Així mateix, s’han llistat noves rutes que enllaçaran l’aerodrom amb Dublin, Londres Stansted, Liverpool o Birmingham.

La temporada 2016 ha portat a la Costa Daurada molts turistes que l’han visitada per primera vegada o que han tornat a venir després de no fer-ho durant un llarg període de temps. En aquest sentit, la regidora de turisme de Cambrils, Mercè Dalmau, ha explicat que el “repte és fidelitzar el turista que ens visita per primera vegada o que torna després d’un temps sense fer-ho”, quelcom que s’està fent de diverses maneres, ja sigui amb campanyes com l’anomenada el ‘Fem que tornin’, encetada al juny passat que buscava activament la col·laboració dels veïns, treballadors del municipi, així com tots aquells sectors que tracten directament d’una o altra manera amb els visitants per tal que els facin l’estada més còmoda.

Així mateix, Dalmau ha resaltat la importància de la formació del personal turístic com a element clau per ajudar a fidelitzar el turisme: “Institucions acadèmiques com l’Escola d’Hosteleria i Turisme de Cambrils i la Facultat de Turisme i Geografia de la Universitat Rovira i Virgili ajuden a donar al sector turístic una formació fonamental per fer augmentar la satisfacció dels visitants de la Costa Daurada”.

Per la seva part, Pere Segura, president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca, ha repassat les accions dutes a terme dins del Pla de promoció de l’impost turístic 2016, i ha destacat els bons resultats obtinguts fins a la data. “La col·laboració público-privada que estem duent a terme a la Costa Daurada Centre és, sens dubte, un dels motius que expliquen els resultats satisfactoris de la temporada turística d’enguany”.

 

Compromís per una destinació turística de qualitat

Durant l’acte s’ha presentat el Compromís per una destinació turística de qualitat, un manifest signat pels representants de les associacions d’hotels, apartaments i càmpings de la Costa Daurada que aposta per acabar amb les operatives turístiques que arriben normalment en temporada baixa i que fan que l’opinió pública relacioni la destinació amb el turisme vinculat amb l’alcohol, el sexe, el llibertinatge o l’incivisme. El gerent de la FEHT, Joan Anton, s’ha felicitat per l’anunci del final d’operatives que incideixen en aquesta línia i ha destacat que cal enmarcar dins de la normalitat aquesta decisió: “Els negocis evolucionen i llencen nous productes. Si aquests no funcionen es poden treure del mercat”. Anton ha recordat també que “gràcies a la força que té el Pla conjunt de promoció de l’impost d’estades turístiques tenim la possibilitat de buscar alternatives que quadrin amb el compromís de qualitat pel que la destinació aposta” així com la possibilitat d’atraure nous mercats com, per exemple, l’alemany i el nòrdic. Unes alternatives –ha afegit– que donen la possibilitat de reemplaçar operatives anteriors per altres de caire esportiu.

Així mateix, ha subratllat que “operatives d’aquest tipus tenen un pes molt petit (un 0,005% del total de visitants) en relació al total de turistes que arriben cada any a Salou, en concret i la Costa Daurada centre en general”.

A l’acte ha participat també l’alcalde de Salou, Pere Granados, que ha destacat que "actualment, com a destinació tenim una valoració per part dels ostres visitants de 4,5 sobre 5 però no obstant aquesta dada volem seguir treballant des de l'administració per millorar en aspectes d'excel·lència. Així que tenim entre mans un gran projecte de reconversió de Salou en concret amb l'Eix de Carles Buigas i també estem treballant de manera transversal en un pla d'excel·lència global de tot el municipi que ens permeti millorar molt més, fidelitzar els nostres visitants i fer-ho -com no- de la mà del sector privat".

 

La FEHT, un projecte fruit de la col·laboració público-privada

La FEHT, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, i els Patronats municipals de Turisme de Salou, Cambrils, i Vila-seca La Pineda treballen de forma conjunta en la promoció turística del territori, així com de la seva oferta d’allotjament.

Galeria d'imatges

turisme.jpg
turisme.jpg
.jpg

Document Actions