La JONC torna a Salou per 8è any consecutiu
divendres 30 desembre 2011
Per 8è any consecutiu s’ha signat el conveni de col·laboració entre la JONC i l’Ajuntament de Salou que segella la voluntat d’ambdues parts per tal que la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) continuï realitzant la seva tradicional trobada de Nadal al municipi des de la doble vessant: la formativa i la concertística.
L’alcalde, Pere Granados, i el gerent de les JONC; Antoni Pallès, han signat el document en presència de la regidora de Cultura, Ma José Rodriguez, i el director Artístic de la JONC, Manel Valdivieso.
L’alcalde ha destacat que “aquesta trobada és una aposta que fa Salou per un gran projecte de país i per la formació i la cultura musical dels nostres joves”. Afegia que “suposa un element motivador pels alumnes de l’Escola de Música de Salou i també per la feina que s’hi fa en matèria d’aprenentatge, coneixement i difusió de la música”.
Per altra banda remarcava “la voluntat política i el compromís del govern salouenc per tal que la JONC continuï realitzant aquesta estada a Salou i pugui continuar amb aquest projecte de formació musical”.
Per la seva part, el gerent de les JONC ha assegurat que “a Salou rebem moltes facilitats i les condicions són immillorables i úniques per poder treballar amb les dues orquestres; la d’alevins i la dels grans”. Afegia que “aquest encontre anual és una inversió en formació dels joves i una aposta pels valors, l’art i la cultura del país”.
Per la seva part, el director de la JONC manifestava que “enguany hem realitzat una experiència amb el grup d’alevins, joves músics menors de 19 anys, estimulant el seu treball en equip sense director, sinó amb 6 professors integrats dins l’orquestra”.
Enguany, els joves de la JONC participants en aquest 52è encontre, rebran el mestratge d’un equip gairebé complet de professors membres de la Chamber Orchestra of Europe, de la mà del director titular de la JONC Manel Valdivieso, i interpretaran una obra del compositor català, Rafael Ferrer, per homenatjar-lo en el seu centenari.
Després d’onze dies d’assajos, faran dos concerts al Teatre Auditori de Salou:
- La JONC Alevins, el dia 3 de gener, a les 20 hores, amb entrada gratuïta.
- La JONC, el dia 7 de gener, a les 20 hores, amb preu d’entrada 5 euros.
52è Encontre de la JONC
La Jove Orquestra Nacional de Catalunya celebra el seu 52è Encontre. Enguany 65 alumnes rebran el mestratge de professors d’una orquestra de gran prestigi internacional, la Chamber Orquestra of Europe. Amb ells i sota la direcció del director artístic de la JONC, Manel Valdivieso, prepararan un repertori amb obres com “Concert per a violí i orquestra” del santceloní Rafael Ferrer –del qual aquest any es celebra el seu centenari--, “Simfonia núm. 3 en Fa Major, op. 90” de Johannes Brahms, i “Tres sonates del Pare Antoni Soler” de Ricard Lamote de Grignon.
Repertori:
Rafael Ferrer, Concert per a violí i orquestra
Johannes Brahms, Simfonia núm. 3 en Fa Major, op. 90
Ricard Lamote de Grignon, Tres sonates del Pare Antoni Soler
Solista:
Santiago Juan Martin, violí
Director:
Manel Valdivieso
Concerts:
Dissabte 7 de gener de 2012 a les 20h, al Teatre Auditori de Salou
Professors:
violí: Matilda Kaul, membre de la Chamber Orchestra of Europe
violí: Fredrik Paulsson, member de la Chamber Orchestra of Europe
viola: Simone Jandl, membre de la Chamber Orchestra of Europe
violoncel: Tomas Djupsjöbacka, membre de la Chamber Orchestra of Europe
contrabaix: Denton Roberts, membre de la Chamber Orchestra of Europe
flauta: Vicens Prats, solista a l'Orchestre de Paris
oboè: José Luis García Vegara, solista a l'HR Simphonieorchester
clarinet: Marie Lloyd, membre de la Chamber Orchestra of Europe
fagot: Christopher Gunia, membre de la Chamber Orchestra of Europe
trompa: Elisabeth Randell, membre de la Chamber Orchestra of Europe
trompeta: Nicholas Thompson, membre de la Chamber Orchestra of Europe
trombó: Håkan Björkman, membre de la Chamber Orchestra of Europe
percussió: David Jackson, membre de la Chamber Orchestra of Europe
27è Encontre de la JONC Alevins
En el seu 27è encontre, 43 músics de la JONC Alevins treballaran les obres “Les Boréades” de Rameau i la “Simfonia núm. 101 “El rellotge” de Haydn, amb un equip de professors, alguns d’ells antics membres de la JONC, que assumiran les tasques de direcció compartint faristol amb els joves músics.
Repertori:
Rameau, Fragments de la suite de "Les Boréades"
Haydn, Simfonia núm. 101 "El rellotge"
Concerts:
Dimarts 3 de gener de 2012 a les 20h al Teatre Auditori de Salou
Professors :
violí: Daniel Cubero, membre del Quartet Quixote
violí: Maria Sanz, membre del Quartet Quixote
viola: Mariona Oliu, membre del Quartet Quixote
violoncel: Amat Santacana, membre del Quartet Quixote
contrabaix: Ximo Clamente, assistent de solista a l'Orquesta Sinfónica Castilla y León
vents: David Villa, assistent de solista a l'Orquesta Sinfónica de Galicia i membre del Zoar Ensemble