Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'Ajuntament de Salou aprova un nou Pla d'Actuació Municipal d'Emergència

dimecres 26 agost 2009

Suposa una actualització i millora del que estava vigent des del 2002

L'equip de govern de l'Ajuntament de Salou ha explicat avui en roda de premsa els principals punts de l'ordre del dia del plenari municipal que se celebrarà demà a les 12 del migdia. Entre els punts més destacats hi ha l'aprovació del document bàsic i d'implantació del PAM (Pla d'actuació municipal) Emergència de Salou. Segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Alberto del Hierro, Salou compta amb plans d'emergència des del 13 de juliol de 1999. 'En aquesta data es va homologar el primer pla d'actuació, que, posteriorment es va revisar el 2002', explicava. Ara, amb el creixement urbanístic i demogràfic es torna a adaptar a la situació del municipi, segons ha explicat el regidor del Hierro i adaptant-los als criteris que marquen els plans específics de la Generalitat com el CAMPCAT, INUNCAT, PLASEQTA, PENTA' 'Els plans d'actuació s'han d'adequar a les necessitats actuals del municipi que, des de la darrera aprovació, ha canviat substancialment', explicava.

Un altre dels punts que s'aprovarà demà al plenari serà la retolació d'un carrer per a Joan Miarnau Ciurana; un personatge molt important de la ciutat que va ser un empresari inversor que va estar col·laborant de manera filantròpica en el desenvolupament del Salou turístic que coneixem avui en dia. Així, a proposta d'alcaldia s'exposarà el canvi de la retolació del carrer Pere III el Gran, pel de Joan Miarnau, en el tram comprès entre el Passeig Jaume I i el carrer Major.

Finalment, l'alcalde Pere Granados també ha volgut parlar de dues incorporacions dins l'organigrama municipal com son l'Assessoria Jurídica i al departament de Serveis Econòmics. En aquest sentit, ha volgut puntualitzar que 'les places de l'assessoria jurídica i dels serveis econòmics les ocuparan dues persones en comissió de serveis (ocupació temporal), i no contractades com a càrrecs de confiança'; a més, ambdues places figuren dins la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament i ha recordat que només en asessoría jurídica l'anterior govern comptava amb dues persones: Oscar Bru (també en comissió de Serveis) i Jordi Tirvió (que cobrava per minutes d'honoraris).

Aquestes dues noves incorporacions s'han fet amb criteris estrictament professionals, considerant la vàlua i l'experiència professional d'ambdues persones. L'alcalde ha denunciat l'absoluta paralització que ha patit el departament de l'Assessoria Jurídica amb el govern encapçalat per Antonio Banyeres, Salvador Pellicé i Pablo Otal durant els seus dos anys de govern. A més, ha explicat, s'han donat circumstàncies tant reprovables com que, a dia d'avui, i des del 2007 més del 50% dels expedients de responsabilitat patrimonial resten pendents d'incoar i, al llarg del 2009, no se n'ha incoat ni un. Pel que fa a denúncies i sancions per sorolls i contra el descans de veïns o per embrutar la via pública- entre d'altres infraccions- n'hi ha 248 que no s'han tramitat. També hi ha un gruix de 200 denuncies més, relatives a qüestions sanitàries que tampoc han tingut una resposta jurídica des de l'Ajuntament de Salou per part de l'anterior govern.

Per tot això, ha dit Granados, els currículums d'ambdues persones és el més idoni per a la gestió de les seves respectives àrees. Així, la responsable de l'Assessoria jurídica compta amb la llicenciatura de Dret, Mestratge en gestió i dret local, postgrau en dret públic, i diplomatura de postgrau en gestió gerencial local funció directiva. Diversos cursos i jornades en matèria d'administració pública. Pel que fa a l'experiència professional és Secretària-Interventora de l'Ajuntament de la Riera de Gaià, després d'un procés selectiu lliure i nomenament per la Direcció General de l'Administració Local. Té plaça en propietat inclosa a l'Escala d'Administració Especial i del grup A1.

En el cas de la Coordinadora de Serveis Econòmics també llicenciada en dret, i compta amb postgraus relacionats en el món de l'administració i la intervenció local; a més de tenir una experiència professional com a Secretària-Interventora interina a l'Ajuntament de Morell, plaça de fucionària al Morell com a Tècnica de l'Administració General, del grup A1 i especialitzada en intervenció.

Document Actions