Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou rep dos premis per transparència i comunicació, en els darrers 6 mesos

divendres 13 juny 2025

L’Ajuntament de Salou ha obtingut en aquest primer semestre de 2025, en l'àmbit nacional, dos reconeixements de màxim prestigi en l’àmbit de la transparència, la bona comunicació i la transformació digital.

Per una banda, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha atorgat al consistori el Segell Infoparticipa, que acredita que Salou ha assolit el 100% de compliment dels indicadors de transparència i qualitat de la comunicació pública.

El segell reconeix les bones pràctiques en l’accés a la informació per part de la ciutadania, en la claredat institucional i en la rendició de comptes. L’avaluació ha estat realitzada pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB i que compta amb el suport del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

D’altra banda, el passat 20 de maig, l’Ajuntament va rebre per vuitè any consecutiu el Reconeixement Administració Oberta, atorgat pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC). Aquest reconeixement es basa en l’Índex de Maduresa Digital, que avalua objectivament el grau de transformació digital de les administracions públiques catalanes.

Aquest índex mesura aspectes com:

  • Drets digitals
  • Activitat pública digital
  • Govern obert
  • Ciberseguretat
  • Contractació electrònica
  • Digitalització d’entrada i sortida
  • Interoperabilitat
  • Transparència

En les darreres vuit edicions, Salou s’ha consolidat com un dels municipis més avançats en aquest àmbit dins la seva franja de població (de 20.000 a 50.000 habitants), obtenint posicions destacades en el pòdium.

"Aquests reconeixements són un reflex de l’aposta estratègica que hem fet des de l’Ajuntament per una administració oberta, propera, eficient i transparent", ha declarat l’alcalde de Salou, Pere Granados, assegurant que "continuarem treballant per consolidar aquest model de gestió pública que prioritza la qualitat dels serveis i la confiança de la ciutadania".

A més, l'Ajuntament manté en marxa diversos projectes de modernització i govern obert, per tal de seguir avançant en la digitalització de processos, la simplificació administrativa i la millora contínua dels serveis públics.

Document Actions