Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'alcalde de Salou acorda amb ADIF el retorn al municipi dels terrenys afectats per l’actual via del tren

Amb la venda dels solars al llarg dels dos quilòmetres de traçat urbà es finançarà la futura estació de la ciutat a la zona de Salou-PortAventura i la urbanització de la nova rambla de la ciutat

divendres 15 gener 2010

L'alcalde de Salou, Pere Granados, juntament amb el regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut; el secretari de la Corporació i l’arquitecte municipal s’han reunit les últimes hores amb el delegat de patrimoni d’ADIF de la zona de Catalunya i Aragó, Francisco Yerbes; així com amb la cap de gestió patrimonial d’ADIF, Elena Ruiz, per tractar sobre el futur dels terrenys pels quals passa l’actual línia de ferrocarril pel centre de Salou. Segons les previsions oficials, el 2012 començarà a operar el corredor del Mediterrani, de manera que es desmantellarà el traçat urbà actual. L’alcalde, Pere Granados, ha expressat la seva preocupació als responsables d’ADIF –que gestionen el patrimoni de Renfe- sobre el traçat que va des del càmping Sangulí al límit de terme amb Cambrils i fins a la zona que creua per sota de l’autovia de Reus-Salou.

El govern, conscient que cal donar un impuls definitiu a una futura rambla per a la ciutat i trencar amb les actuals barreres que té Salou ha pactat amb ADIF que abans de l’estiu s’enllestirà un conveni bilateral pel qual es determinaran que els drets urbanístics de les sis hectàrees de terrenys repartits al llarg dels dos quilòmetres seran per al municipi de Salou amb la condició que els beneficis de la venda dels terrenys reverteixin en la construcció de la nova estació de la ciutat i en la urbanització de tot aquest tram. “La reunió mantinguda amb ADIF ha estat altament positiva i, la veritat, és que hi ha molt bona predisposició per part de l’ens per renunciar al seus drets en una operació urbanística en la que no guanyaran ni un euro”, explicava l’alcalde Pere Granados. En aquest sentit, el màxim responsable municipal, ha expressat als responsables d’ADIF la preocupació perquè s’acompleixin els terminis marcats ja que “no ens podem permetre que es desmantelli la via i que els terrenys del centre de Salou quedin deserts”, deia. I és que en aquesta mateixa rambla, a l’espai central de Salou, un cop desaparegui la via fèrria, s’hi instal·larà el traçat del Tramcamp. Malgrat tot, en cas que l’arribada del tramvia s’allargui en el temps, des de l’Ajuntament de Salou es preveu tirar endavant la urbanització de la zona i la reparcel·lació dels solars per tal que s’iniciï la construcció d’una veritable rambla que no costarà ni un cèntim a la població de Salou.
Des del departament d’Urbanisme, com explicava el regidor Marc Montagut, “estem treballant en un projecte molt ambiciós, un cop tenim ja enllestit un esborrany del que pot dibuixar-se al llarg de la zona per on passa ara el tren”.

Galeria d'imatges

DSC02268.JPG

Document Actions