Les dones del Tarragonès celebren la seva trobada anual a Salou
dijous 21 novembre 2013
Un total de 170 dones del Tarragonès, més d’un terç del municipi de Salou, s’han reunit aquest matí al voltant del Teatre Auditori de Salou en una trobada de germanor que ha servit per reivindicar el paper de la dona dins de la societat, molt especialment, un fet que ha quedat palès a través de la conferencia de la veterana periodista i corresponsal de TVE, Rosa Mª Calaf.
La Trobada de dones del Tarragonès que ha organitzat el grup de Dones de Salou ha estat tot un èxit de participació i com ha assegurat la presidenta de l’entitat, Isabel Aguilera, “és un orgull poder fer un acte d’aquestes característiques aquí a Salou” tot afegint que “hem de fer pinya i treballar totes les associacions i dones juntes en pro dels drets de les dones”. L’acte de benvinguda a les participants també ha comptat amb la presència de l’alcalde del municipi Pere Granados el qual ha donat la benvinguda a les dones i ha agraït el suport de totes les associacions. “És cert que s’ha avançat molt en matèria de lleis però s’ha de continuar treballant perquè els drets que defensen aquestes lleis siguin una realitat”. El batlle també ha recordat que les dones a l’any 1974 “estaven encara declarades com a incapaces” i ha tingut unes paraules per condemnar la violència de gènere i ha assegurat que “qualsevol tipus de violència tan física com a psicològica vers les dones és absolutament intolerable”.
Per la seva part la presidenta de l’Institut Català de la Dona, Montserrat Gatell , la qual ha destacat la feina de les associacions i les dones remarcant que “és necessari el treball de les associacions perquè els progressos no es poden fer nomes des del punt de vista polític sinó que s’ha de fer de manera integral i transversal, és important fer-ho des dels governs i polítiques públiques però el treball de les associacions és igualment necessari perquè són elles les que tenen el pols de la realitat”. Gatell també ha recordat el fet que “ahir és va commemorar que fa 80 anys que les dones podem votar, per tant fa molt poc i tots plegats hem de seguir treballant junts, sumant i d’aquesta manera aconseguirem fer passos més ferms en el progrés de les dones”.
Per la seva part, Federic Adan, president del Consell Comarcal del Tarragonès ha dirigit unes paraules a les diverses associacions de dones reunides en un mateix acte a la sala gran del TAS tot agraint “la gran feina que feu” i destacant “el mèrit que comporta que cada any sigui un municipi diferent, que feu partícips i impliqueu a les dones de cada ciutat, ajudant a crear una cohesió al nostre territori”. Adan també ha reivindicat que s’ha de respectar l’article 14 de la Constitució Espanyola on es proclama la igualtat entre homes i dones.
En acabar el matí totes les dones han celebrat un dinar de germanor al Club Nàutic de Salou i posteriorment han lliurat els records a totes les participants.