Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Les oficines de Turisme de Salou han atès presencialment més de 109.500 persones els primers 10 mesos de l’any

En total s’han gestionat més de 50.000 consultes entre el Xalet Torremar i l’oficina de la plaça Europa; a part de les comunicacions telefòniques i escrites

dimecres 30 novembre 2011

Les oficines de Turisme de Salou porten acumulades des de principis d’any i fins a 31 d’octubre un total de 109.543 visites (46.740 al Xalet Torremar i 62.803 a la plaça Europa).  Aquestes dues oficines, que pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, han atès fins a 50.608 consultes (22.319 al Xalet Torremar i 28.289 a la Plaça Europa). Les xifres superen les de l’any passat, quan el nombre de persones que van visitar les oficines va ser de 99.616. Per tant durant aquests deu mesos de l’any 2011 s’han incrementat les visites en 9.927 persones. També s’han augmentat en 3.000 el nombre de consultes ateses a les dues oficines (ja que l’any 2010  les xifres van arribar als 47.608).  El regidor de Turisme, Benet Presas, ha destacat que “és un servei al client que pot fer que decanti la seva voluntat i acabin triant Salou com a destinació; però també per ajudar-lo en el coneixement de l’entorn un cop estan aquí”, ha dit. D’altra manera, segons ha avançat el regidor, “estem treballant per ampliar l’aspecte comunicatiu a través de les noves tecnologies per tal que el client tingui més informació al seu abast depenent de les seves necessitats”.

Del total de consultes ateses a les dues oficines destaca un perfil visitant bàsicament familiar. Les parelles representen el 35,9%; les famílies el 29,3%; persones individuals un 26,5%;  els grups un 7,9% i un 0,4% en el cas de guies turístics. En aquest sentit, pel que fa a les famílies que han visitat aquest any les seus d’informació turística del municipi, el percentatge ha pujat en un 3,6% respecte del 2010. En canvi, les persones que han vingut soles i les que ho han fet en grup han disminuït, 2,3% i 1,7% respectivament.  

Pel que fa a la procedència tant els  visitants locals (de Salou) com catalans es mantenen aproximadament en el mateix percentatge que l’any anterior. Destacar, però, que aquest any ens han visitat un 3,3% estrangers més que el passat any 2010, i un 2,3% menys de turistes nacionals. Les xifres també posen de manifest que un 64,2% aquest any i un 69,1% l’any passat, dels catalans que visiten les nostres oficines, són de Barcelona.

Pel que fa a la procedència dels turistes nacionals, no hi ha canvis significatius d’un any a l’altre, i es mantenen en la mateixa proporció. Destaquem, no obstant, que de tots aquests turistes nacionals (sense contar Catalunya), els de les CCAA de Madrid, Aragó i País Basc, comporten un 55,9% del total.

Dels turistes estrangers que han visitat les nostres oficines destaquem un increment dels turistes russos, aquest any 2011, en gairebé un 3%, i un petit detriment en els turistes anglesos, d’un 1,5%. La resta de països està en el mateix percentatge que l’any anterior.

Per procedència.

Local: 2,5%;

Catalunya: 9,2% (Barcelona: 64,2%; Lleida: 13,5%; Tarragona: 11,9%; Girona: 10,4%)

De la resta  de l’Estat: 42,4% (Madrid: 20,3%; Aragó: 17,8%; País Basc: 17,8%; La Rioja: 6,8%; Andalusia: 6,3%; Navarra: 6%; Comunitat Valenciana: 4,4%; Astúries: 4,3%; Castella i Lleó: 4,3%; Galícia: 3,1%; Castella la Manxa: 2,7%; Cantàbria: 1,9%; Canàries: 1,5%; Múrcia: 0,9%; Extremadura: 0,7%; Illes Balears: 0,7%; Ceuta i Melilla: 0,5%)

Estranger: 45,9% (França: 46%; Gran Bretanya: 20,7%; Rússia: 11,9%; Holanda: 5,7%; Alemanya: 3,1%; Bèlgica: 1,8%; Irlanda: 1,7%; Itàlia: 1,5%; Portugal: 1,3%; Canadà: 0,6%; Estats Units: 0,6%; Suïssa: 0,3%)

Pel que fa a la informació sol·licitada, cal destacar que els percentatges del diferent tipus d’informació sol·licitada es mantenen estables en el període de temps consultat en els dos anys. Aquests són els següents: plànols un 28%; excursions un 26,8%; transports un 10,6%; activitats i festes: 8,5%; activitats lúdiques un 5%; Port Aventura un 3,9%; allotjament un 3%; comerços un 2,7%; serveis un 2,6%; trenet turístic: 2,2%; mercats: 2%; fonts: 1,9%; restaurants: 0,6%; altres: 2,2%. A més, també s’han rebut 2.478 trucades on es demanava informació, de les quals, 461 han estat estrangeres i 2.017 nacionals. Al marge de les trucades també s’han rebut quasi mil sol·licituds d’informació per escrit.

Galeria d'imatges

Oficina_Xalet_4.jpg
Oficina_Xalet_4.jpg

Document Actions