Més de 2.600 salouencs s’han acollit als mètodes de pagament fraccionat o avançat d’impostos
dimarts 13 gener 2015
En l’exercici del 2015 s’han incorporat 220 noves sol·licituds que gaudiran de bonificacions d’entre l’1 i el 3% del total dels seus pagaments
Fins al 16 de gener es pot encara fer la petició per acollir-se a alguna de les modalitats
Un total de 220 nous contribuents i empreses del municipi han sol·licitat per aquest 2015 acollir-se a algunes de les modalitats de pagament d’impostos municipals en avançat o fraccionat. Així, per aquest exercici del 2015 s’han incorporat 86 noves sol·licituds en la modalitat de pagament avançat (SPA) de tributs i 134 més ho han fet amb el pagament fraccionat (SPF).
En total –des que es va iniciar el sistema l’any 2013- i amb les noves adhesions, les xifres globals de persones/empreses que han demanat el pagament avançat pugen als 1.430, mentre que els de pagament fraccionat se situen als 1.181; aconseguint un total de 2.611 sol·licituds en les dues modalitats.
El regidor de l’Àrea, Jesús Barragán, ha manifestat com “s’observa que les noves peticions per aquest 2015 responen, majoritàriament, a sol·licituds de contribuents que busquen facilitats per poder realitzar les seves obligacions tributàries, i s'acullen a la opció de fraccionat en 10 terminis, per tant aconseguint una bonificació de l’1% del total”. “Des de l’administració pretenem – ha afegit- facilitar que cadascú triï l’opció que consideri més adequada per complir amb el pagament de les seves obligacions impositives”.
El Sistema de Pagament Fraccionat (SPF) i el de pagament avançat (SPA) permet –en el primer cas- fer front als impostos en 10 mensualitats, de febrer a novembre mitjançant una domiciliació bancària que es carrega el dia 5 de cada mes; i en el segon cas -l’avançat- carregant una única quota al febrer i aconseguint de cara al particular o empresa una bonificació del 3%.
Aquesta setmana, data límit per a sol·licitar-ho
El proper divendres 16 de gener finalitza el termini per acollir-se a aquesta campanya de pagament de tributs amb l’opció que més li convingui.
Les peticions es poden realitzar de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, o bé per internet mitjançant l’Oficina Virtual al web municipal www.salou.cat. En tots els casos, el sol·licitant obté un document amb les quotes estimades dels imports a satisfer segons la modalitat escollida, i que seran ajustades si s’escau, al mes de novembre de 2015, un cop ja es disposi dels imports reals corresponents a cadascun dels conceptes tributaris.
L’Oficina Virtual permet la seva tramitació telemàtica, sempre que sigui possible, d’una forma senzilla i segura, facilitant a les persones l’exercici dels drets i el compliment dels deures del ciutadà, eliminant les barreres que limiten l’accés a la informació i estalviant visites presencials a les instal·lacions de l’Ajuntament.