Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Més del 76% dels turistes repeteixen Salou com a destinació del seu viatge

El perfil de visitants té una marcada orientació familiar sent les famílies amb nens el 35,6% del total

dijous 28 març 2013

En el 2012, més del 76,6% dels turistes de Salou repetien aquesta destinació pel seu viatge, incrementant en 1.5% la fidelització dels turistes respecte a l’any 2011.  Aquestes dades es desprenen d’un estudi realitzat per la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa Daurada a través de l’Observatori que recull el perfil de visitants a Salou.
 
De l’estudi sobre les característiques del visitant és desprèn aquest elevat grau de fidelització. La proporció de turistes fidels s’incrementa en més d’un punt durant la passada temporada. El regidor de Turisme, Benet Presas, ha assegurat que “l’elevada fidelització del nostre municipi és resultat d’un esforç públic i privat en oferir uns serveis de qualitat  (allotjaments, oferta complementària, PortAventura…), la gent que ens visita cobreixen les expectatives que depositen en la nostra destinació i per això tornen”. Un altre aspecte que es desprèn de les dades analitzades per aquest estudi és, com en anys anteriors, la marcada orientació familiar dels visitants. Un 35,6% del total són famílies amb nens menors i un  37,3% són adults de 36 i més.

D’altra banda,  els visitants que van acudir per primer cop va ser d’un 23,1% durant el 2012. El 50.9% dels turistes que s’allotgen per primer cop a la zona han conegut la destinació principalment per recomanacions d’amics i familiars. Les agencies de viatges també són un mitjà de coneixement de la destinació per al 33.4% dels turistes, mentre que pel 19.9% és Internet el mitjà principal de coneixement.

Un altre aspecte que també millora respecte a l’any 2011 és la mitjana d’estada del turista al municipi que passa de ser de 13,7 nits a 15.6 nits. Les estades de més d’una setmana són les més freqüents i han suposat un 45,4% en el 2012.

Destinació de vacances, platges i segona residència

El fet de ser una destinació de vacances (29,7%), per les seves platges (20,55%) i per ser segona residència (12,7%) han estat els tres principals motius dels turistes per triar Salou durant l’any 2012.
Passejar (91%), relaxar-se i descansar (88%) i anar a la platja (85,4%) han estat les tres activitats més realitzades en 2012. Aquestes dades resultes ser molt significatives dels interessos i perfil dels visitants. També destaca que el 35,8% dels turistes que tenen menys de 25 anys destaquen que la “platja” és el millor del municipi.

En una escala de l’1 al 5, el grau de satisfacció general, per terme mig, que manifestaren els turistes enquestats fou d’un 4,5 mateixa valoració de l’any 2011.

Lloc de procedència del turisme

Els mercats amb més pes han estat el dels estrangers (43.4%) i el mercat de la resta de l’estat (40.6%) i en tercer lloc en ordre de freqüència trobem amb un 16% el mercat català. El mercat de la resta de l’Estat ha vist disminuir la seva proporció en 8.5 punts, en detriment del mercat estranger que ha vist augmentar la seva proporció en 9.4 punts.   El mercat aragonès ha estat el més present durant aquests dos últims anys a la zona i ha suposat un 12.6% de la demanda turística aquest 2012. El segueixen el basc i navarrès amb un 7% i un 4.6% dels turistes que han visitat Salou el 2012. El mercat francès i britànic segueixen sent els principals mercats emissors de turistes estrangers am un 15.6% i un 10,7% de freqüència respectivament.  Els mercats estrangers que han experimentat un augment durant l’any 2012 respecte a l’any 2011 són França, Regne Unit, Rússia, Bèlgica i Alemanya.

Pel que respecta al turisme rus, durant 2012, ha incrementat,  passant d’un 3,1% en 2011 al 6.2% en 2012. Del mercat rus total visitant, un  78,3% de turistes van venir al municipi  per primer cop, dada de major grau que  altres mercats estrangers. El tipus d’allotjament que prefereixen, destaca que el 56.8% dels turistes russos prefereixen allotjar-se a hotels de 4 o 5 estrelles.

L’estudi de la demanda s’ha dut a terme entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2012 amb un total de 814 enquestes. El treball de camp s’ha dut a terme amb enquestadors professionals.

Galeria d'imatges

T36_RLM0359BX.jpg
T36_RLM0192BX.jpg

Document Actions