Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Pere Granados: El turista - que és un resident temporal - ha de ser solidari amb el destí

Prova
L'alcalde de Salou durant l'entrevista als periodistes Marc Griso i Ivan Alcalà

dilluns 27 octubre 2025

El Teatre Auditori de Salou (TAS) s’ha convertit aquest dilluns al matí en l’epicentre del debat turístic de la Costa Daurada.

En el marc de la presentació de l’especial Turisme de Proximitat del Diari de Tarragona, representants del món empresarial, institucional i acadèmic s’han reunit per reflexionar sobre el gran repte del territori: garantir una activitat turística estable durant tot l’any.

L’acte ha estat inaugurat per l’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, que ha subratllat la importància de seguir impulsant polítiques actives per desestacionalitzar i diversificar el turisme.

“Fa molt de temps que a Salou vam entendre que el sol i platja ja no és suficient”, ha remarcat. “La desestacionalització és un repte que requereix nous productes, noves experiències i una oferta turística més àmplia i autèntica". Ha dit que cal apostar per la gastronomia, la història, la cultura, el patrimoni i l’esport, perquè tenim una potència increïble com a municipi i com a territori". 

Granados ha assegurat que “Salou és una marca reconeguda, amb identitat i singularitat pròpia”, i ha destacat que “la gent que ens visita queda sorpresa pel que oferim més enllà del sol i la platja”.

En aquest sentit, ha fet una crida al sector privat a sumar esforços: “Hem de treballar plegats perquè Salou estigui viva els 365 dies de l’any. Necessitem més establiments oberts, més restauració, més comerç actiu, per competir amb altres destinacions com Benidorm, la Costa del Sol o les Canàries.”

L’alcalde ha volgut abordar el debat sobre la taxa turística, afirmant que “hem de fer que el turista sigui solidari amb el destí” i que “hem d'evitar incrementar la pressió fiscal als residents quan els visitants també en són beneficiaris. Al cap i a la fi, són residents temporals”.

Un missatge de confiança sobre el projecte Hard Rock
En la seva intervenció, Granados també s’ha referit al projecte Hard Rock, un dels més esperats i debatuts de la Costa Daurada, sobre el qual ha volgut transmetre un missatge de confiança i serenitat.

“De moment, i malgrat tot el que ha passat, l’inversor encara no ha dit que renunciï al projecte”, ha assegurat. L’alcalde ha remarcat que “hi ha qui utilitza la futura sala de joc com a excusa per estigmatitzar un projecte que fa deu anys que està en debat, quan en realitat representa una gran oportunitat econòmica i turística per al nostre territori”. També ha dit que hem de fugir del turisme que canvia de destinació per un euro. "Hem de ser competitius a través de la qualitat i de l'experiència que oferim". 

L’alcalde ha remarcat que “hi ha qui utilitza la futura sala de joc com a excusa per estigmatitzar un projecte que fa deu anys que està en debat, quan en realitat representa una gran oportunitat econòmica i turística per al nostre territori”

Granados ha insistit que el Hard Rock és molt més que un casino, ja que inclou hotels, oferta d’oci, restauració i activitat cultural i esportiva. “Estem parlant d’una inversió global que pot reforçar la posició de la Costa Daurada com a destinació de primer nivell a Europa”, ha dit.

Una jornada de debat amb visió estratègica
La primera taula rodona, centrada en la desestacionalització, ha comptat amb la participació de Berta Cabré, presidenta de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT); Mireia Bové, cap de vendes de PortAventura World; Joaquim Mora, director general adjunt d’Infinitum Resort; i Marta Nel·lo, directora de la Càtedra d’Innovació i Recerca Turística Salou–Costa Daurada de la URV.

Berta Cabré ha assegurat que “aquest any serà el més desestacionalitzat de la nostra història”, i ha reivindicat el paper de la cultura, la gastronomia i l’esport com a elements clau per fidelitzar els visitants.

Des de PortAventura World, Mireia Bové ha explicat que el resort “obre cada vegada més temporada per afavorir la desestacionalització de tot el territori”, i ha destacat que Halloween ja s’ha convertit en la segona gran temporada després de l’estiu.

“El futur del turisme passa per diversificar i emocionar. A Salou ho estem aconseguint amb treball, visió i col·laboració. El nostre objectiu és clar: una Costa Daurada viva els 365 dies de l’any”, ha conclòs l’alcalde Pere Granados 

El responsable d’Infinitum Resort, Joaquim Mora, ha posat en valor el golf i la temporada de primavera i tardor com a grans atractius: “Aquest octubre ha estat rècord, amb un 30% més d’ocupació que l’any passat.”

Per la seva part, la professora Marta Nel·lo ha aportat la visió acadèmica, destacant la necessitat de diversificar les experiències vinculades a la cultura, la natura, el benestar o el patrimoni, i ha proposat generar “microtemporades” que permetin crear productes i paquets turístics adaptats a cada època de l’any. “Cal veure amb altres ulls tot el potencial que ja tenim, i apostar per una col·laboració real entre administració i empresa”, ha defensat.

Salou, referent del nou model turístic
En una segona taula, Albert Viñas, CEO i fundador de MareNostrum; Edu Cuesta, xef i membre de la junta de l’AEHT Salou; i Alba Viana, directora del Patronat Municipal de Turisme de Salou, han aprofundit en el canvi de model cap a un turisme més experiencial, gastronòmic i esportiu, en línia amb l’estratègia del municipi.

Els ponents han coincidit que Salou ja és un exemple de transformació cap a un turisme de qualitat, sostenible i desestacionalitzat, gràcies a iniciatives que combinen la cultura, la natura i la promoció d’esdeveniments durant tot l’any.

Cloenda institucional
La jornada s’ha tancat amb la intervenció de Maria del Mar Giné, directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball de la Generalitat a Tarragona, que ha volgut posar en valor la cooperació entre institucions i sector privat. Giné ha afirmat que “entre tots hem de fer que el turisme sigui sinònim de riquesa i progrés per al conjunt del territori”, i ha destacat la importància d’actes com el d’aquest dilluns a Salou per avançar cap a un model més equilibrat, responsable i sostenible. Ha subratllat que el benestar ha d’anar lligat tant al resident com al visitant, i que, per aconseguir-ho, cal garantir bons serveis, infraestructures de qualitat i una gestió turística que millori la vida de tothom.

Galeria d'imatges

Dt1.jpg
dt2.jpg
dt3.jpg
dt4.jpg

Document Actions