Pere Granados: Festa al Cel és “un festival estratègic per a Salou”
divendres 23 de gener 2026
Salou tornarà a convertir-se el setembre de 2026 en l’epicentre de l’aviació amb una nova edició de la Festa al Cel, un dels festivals aeris més emblemàtics d’Europa.
L’anunci l’ha fet l’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, en el marc de la fira internacional de turisme FITUR, que se celebra fins a aquest diumenge a Madrid.
Granados ha destacat que la Festa al Cel és “un esdeveniment estratègic per a Salou”, tant per la seva capacitat d’atracció de visitants com pel seu paper clau en l’estratègia de desestacionalització turística del municipi. En aquest sentit, ha recordat que l’edició anterior del festival va aplegar més de 350.000 persones en un sol cap de setmana, amb una notable repercussió mediàtica i la presència de més de 50 periodistes i 80 fotògrafs acreditats, consolidant Salou com a seu d’un esdeveniment d’abast internacional.
El festival, que va debutar a Salou l’any 2025, tornarà a oferir un espectacle aeri de primer nivell amb desenes d’exhibicions, entre les quals destaquen patrulles acrobàtiques, avions de combat, helicòpters i aeronaus històriques procedents de diversos països europeus, tot plegat en un escenari privilegiat davant del mar, amb l’espectacular arenal de Salou com a teló de fons.
Implicació del JEMAE
En aquest context, cal destacar que la Festa al Cel compta amb la implicació directa del Jefe del Estado Mayor del Ejército del Aire y del Espacio (JEMAE), que es va desplaçar personalment a Salou per seguir el festival i conèixer de primera mà l’organització i l’impacte de l’esdeveniment. Aquesta presència reforça el prestigi, la dimensió institucional i el reconeixement del festival dins l’àmbit aeronàutic i militar.
Passejada a vista d'ocell
Paral·lelament a l’anunci del retorn de la Festa al Cel, Salou reforça la seva promoció a Madrid amb una clara aposta per la innovació i les experiències immersives. A l’espai que el municipi ocupa a FITUR, els visitants poden viure una experiència amb ulleres 3D que els permet fer una passejada virtual a bord d’un avió i contemplar, a vista d’ocell, el litoral i l’arenal daurat i espectacular de Salou.
Aquesta acció promocional s’emmarca dins l’estratègia del municipi per captar l’interès del mercat madrileny i donar a conèixer una oferta turística diversa, completa i oberta tot l’any, més enllà del sol i la platja.
Molt d'interès
La Festa al Cel s’integra plenament en el model turístic de Salou com un esdeveniment singular que combina espectacle, emoció i un notable impacte econòmic, social i mediàtic.
A FITUR, són nombroses les persones que s’interessen per aquest festival aeri, que es consolida com un element clau de projecció internacional i com una eina fonamental per reforçar la desestacionalització turística del municipi.