Pere Granados: “la gran assignatura pendent” és la connexió directa amb el Corredor del Mediterrani
dijous 19 juny 2025
Aquest dijous, al matí, ha entrat en funcionament la nova estació ferroviària Salou – PortAventura, situada dins del nucli urbà, a escassos metres de l’accés principal al parc temàtic.
Després de tres anys d’obres i una inversió de 15,7 milions d’euros, finançada amb fons europeus Next Generation, la infraestructura ja és una realitat i representa una fita destacada per al municipi. L’equipament disposa d’un edifici de viatgers de 1.000 m², dues andanes renovades i cobertes amb marquesina, i una zona d’aparcament amb capacitat per a 210 vehicles. A més, ha estat dissenyada seguint criteris de sostenibilitat i preparada per acollir combois de més capacitat, amb previsió d’ampliació futura.
Durant l’acte inaugural, al qual hi han assistit el delegat del govern a Catalunya, Carlos Prieto, al president d'ADIF, Pedro Marco de la Peña i la delegada del govern català a Tarragona, Lucia López, entre altres, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha subratllat la importància d’aquesta nova infraestructura ferroviària clau pel municipi: “És una estació millor dotada i més sostenible que l’anterior, pensada per garantir el benestar i la comoditat dels usuaris, ja siguin residents o visitants”.
L’equipament disposa d’un edifici de viatgers de 1.000 m², dues andanes renovades i cobertes amb marquesina, i una zona d’aparcament amb capacitat per a 210 vehicles. Està pensada per a persones amb mobilitat reduïda
Granados ha expressat la seva satisfacció i ha agraït tant al govern espanyol com als usuaris la paciència demostrada durant el període d’espera. Tot i reconèixer els avantatges del trasllat, ha afirmat amb contundència que “Salou vol més”. És a dir: “la gran assignatura pendent” és la connexió directa amb el Corredor Mediterrani, a través d’un ramal de només 1,8 quilòmetres que permetria l’arribada de trens d’alta velocitat al municipi.
L’alcalde ha recordat que la posada en marxa de la nova terminal respon a una reivindicació històrica del municipi, després del desmantellament de les vies de tren que creuaven el centre de la ciutat i del trasllat de l’estació.
Segons dades d’ADIF, per l’estació de Salou – PortAventura passen prop de 300.000 usuaris cada any, una xifra que n’evidencia la rellevància dins del sistema ferroviari català.
“Salou és una de les ciutats amb més volum de passatgers de Catalunya i la destinació turística amb més projecció de l’Estat. Per això, necessitem una connectivitat ferroviària òptima i una estació a l’altura del que representa la nostra ciutat”, ha defensat l'alcalde.
En aquest sentit, ha recordat que l’any 2003 el Ministeri de Foment ja va aprovar un projecte ferroviari que preveia aquesta connexió directa, tant en direcció Barcelona com cap al sud de la península.
Pere Granados es mostra satisfet per la nova estació per recorda que "necessitem una connectivitat ferroviària òptima i una estació a l’altura del que representa la nostra ciutat”
Granados ha assegurat que l’arribada de l’alta velocitat “facilitaria l’accessibilitat de milers de visitants” i permetria rebre trens xàrter que actualment operen des de l’estació del Camp de Tarragona. També ha destacat que el Port de Tarragona estudia la utilització d’aquest ramal per al trànsit de mercaderies, una opció que podria obrir la porta a nous usos per al transport de viatgers.
Per la seva banda, el president d’ADIF, Pedro Marco de la Peña, ha qualificat la nova estació com una infraestructura “de futur”, dissenyada per acollir dues vies addicionals i una andana central.
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, ha remarcat que “la ciutadania vol serveis que funcionin” i ha defensat la inversió en transport públic com a eina essencial per a la mobilitat: “Sabem que les obres poden generar molèsties, i per això demanem disculpes, però són imprescindibles. No hi ha una altra manera de millorar el transport públic al nostre país. Les varetes màgiques només existeixen a Harry Potter”, ha ironitzat.
Segons dades d’ADIF, per l’estació de Salou – PortAventura passen prop de 300.000 usuaris cada any, una xifra que n’evidencia la rellevància dins del sistema ferroviari català
Finalment, Granados ha apel·lat a mantenir una visió estratègica de futur: “Cal reforçar aquest discurs per convèncer les administracions competents”, ha afirmat, mostrant-se optimista: “Paciència, calma... tot arriba”.
Amb la nova estació en marxa, Salou fa un pas endavant en matèria d’infraestructura ferroviària. Però el repte continua: garantir una connexió directa amb la xarxa d’alta velocitat i amb els principals eixos ferroviaris de Catalunya i d’Europa.