Salou aconsegueix el finançament per a l'Eix Cívic i la modificació del projecte de TramCamp
dijous 05 setembre 2024
L’alcalde de Salou, Pere Granados, aconsegueix convèncer de les reivindicacions de Salou sobre les característiques i el traçat del tramcamp al seu pas per Salou, i assoleix el compromís de la Generalitat de complir la seva obligació de finançar les obres d’urbanització de l'Eix Cívic per on transcorrerà el tramvia, estimades en uns 14 milions d’euros.
Finalment, la Generalitat, a través de la consellera de Territori, Sílvia Paneque, anuncia l’acceptació de les condicions que Salou plantejava per acceptar el projecte de tren tramvia al seu pas per Salou, que anirà integrat a l’Eix Cívic.
L’alcalde de Salou, en reunió amb el nou secretari de Mobilitat i Infraestructures, primer, i amb la consellera de Territori, després, va ser molt clar i convincent a l’hora d’expressar els punts que s’haurien de complir perquè Salou pogués acceptar el tramvia pel nucli urbà de Salou: “Que hi hagi un compromís ferm de la Generalitat per complir amb la seva obligació de finançar el projecte d’urbanització de l’Eix Cívic; i que es modifiquin algunes característiques del model de tramvia que es vol implantar perquè sigui inclusiu i integrat a la trama urbana, eliminant elements que generen barrera arquitectònica pel pas de vianants, i, d’aquesta forma, crear un espai del tot permeable, transitable i accessible”.
L’alcalde i el govern de Salou sempre han manifestat la seva discrepància amb el model de tramvia que es volia implantar al territori, i, per això, van presentar al·legacions contra l'aprovació tècnica del "projecte bàsic del nou tramvia del Camp de Tarragona”, i contra l'aprovació inicial del "pla Especial urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona”.
L’alcalde i el govern de Salou sempre han manifestat la seva discrepància amb el model de tramvia que es volia implantar al territori, i, per això, van presentar al·legacions contra l'aprovació tècnica del 'projecte bàsic del nou tramvia del Camp de Tarragona', i contra l'aprovació inicial del 'pla Especial urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona'
Un dels motius principals era que es provocava un impacte urbà inassumible per la instal·lació de catenàries i la implantació d’una estructura rígida de 9 metres d’amplada delimitada per vorals de 25 cm a banda i banda al llarg de tot el traçat. L’altre motiu important que impossibilitava l’acceptació de Salou era l’incompliment de la Generalitat de l’acord i obligació de dotar de finançament les obres del projecte d’urbanització de l’Eix Cívic, estimades, avui, en uns 14 milions d’euros.