Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou acull la presentació de la Comissió de Tarragona i Terres de l'Ebre del Col·legi de Criminologia

divendres 14 febrer 2025

Aquest dijous a la tarda, el Teatre Auditori de Salou es va convertir en l'escenari de la presentació oficial de la Comissió de Tarragona i Terres de l'Ebre del Col·legi de Criminologia de Catalunya. L'acte, que va reunir unes 300 persones, va posar en valor la criminologia com a disciplina fonamental per a la comprensió i la prevenció de la delinqüència, així com per a la millora de la seguretat i la convivència social.

Acte estructurat en dues parts
L'esdeveniment, conduït pel periodista Ricard Checa, es va dividir en dues parts. La primera va incloure els parlaments institucionals i protocol·làries, amb la participació dels màxims responsables de CriminiCat, Àngel Pàrraga i David Garreta i la benvinguda a càrrec de l'alcalde de Salou, Pere Granados, qui va destacar la importància de la criminologia en la societat actual.

En la segona part, el periodista Marc Griso va moderar una taula rodona on es va posar de manifest la importància de la criminologia en el dia a dia. La fiscal en cap de Tarragona, María José Osuna; el jutge degà de Reus, Diego Álvarez; el periodista Quico Sallés, a més del metge forense, Narcís Bardalet, de la professora de la URV, Núria Torres i del doctor en Dret, Ramón Ma. Calduch, van debatre sobre el paper d'aquesta ciència en la societat i van ajudar a aclarir conceptes sovint confosos, com ara la criminologia i la criminalística. Els experts van aprofundir en com aquesta disciplina pot contribuir a la seguretat ciutadana i a la justícia. El mediàtic presentador de televisió (En boca de todos i Código 10) i criminòleg, Nacho Abad, també va voler donar suport a la iniciativa telemàticament.

Suport a la Criminologia
L'alcalde Pere Granados va expressar el seu agraïment al Col·legi de Criminologia per haver escollit Salou com a seu per a aquesta presentació. "El nostre municipi sempre estarà a favor d'actes que promoguin el benestar en qualsevol de les seves formes", va afirmar, destacant la importància de la criminologia en la construcció d'una societat més justa i segura.

Acte amb gran presència institucional
Entre el públic assistent hi eren presents destacades autoritats, com el president de l'Audiència Provincial de Tarragona, Joan Perarnau, la jutgessa de Menors, el president del Col·legi de Criminologia de Catalunya, la directora de Serveis Territorials de Justícia, així com representants dels cossos policials, entitats i associacions del territori, alcaldes i diputats. La seva presència va subratllar la rellevància de la criminologia i el suport institucional a aquesta disciplina.

La Casa del Llibre va donar suport a l’acte, regalant alguns llibres als ponents i a la Biblioteca Municipal de Salou.

L'acte va comptar amb una elegant actuació de ballet, que va afegir un toc cultural i artístic a una jornada dedicada a la criminologia i a la seva influència en la societat actual.

Galeria d'imatges

crimi1.jpg
crimi2.jpg
crimi3.jpg
crimi4.jpg
crimi5.jpg
crimi6.jpg
crimi7.jpg
crimi8.jpg
crimi9.jpg
crimi10.jpg
crimi11.jpg
crimi12.jpg
crimi2.jpg

Document Actions