Salou capta l’interés d'empresaris e inversors russos amb la seva aposta del Turisme Esportiu durant el Primer Fòrum Empresarial Catalunya-Rússia
dimecres 31 octubre 2012
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha presentat avui els projectes més innovadors en matèria esportiva del municipi durant la primera jornada del Primer Fòrum Empresarial Catalunya Rússia que està tenint lloc a Moscou des d’avui i fins el proper 2 de novembre. L’alcalde ha mostrat als assistents-- entre els qüals hi havia empresaris del món de l'esport, del turisme i possibles inversors-- les instal·lacions i l'oferta esportiva amb les que compta el municipi. Amb el suport d’un vídeo audiovisual i una projecció, els assistents han descobert la oferta existent en l'esport de vela així com les modalitats que s’organitzen des del Club Nàutic de Salou. En aquesta primera presentació també s’han mostrat els detalls del Complex Esportiu de Futbol Salou que compta amb sis camps de Futbol 11, dos camps de gespa artificial i quatre de gespa natural.
Granados també ha presentat el municipi com una destinació puntera en la pràctica del Golf amb 170 hectàrees per gaudir d’aquest esport. La intervenció de Salou ha aconseguit captar tota l’atenció dels assistents que s’han mostrat molt interessats en una destinació de sol i platja d'alt nivell de qüalitat amb un gran nombre d’actius que el fan un lloc idoni per acollir grans esdeveniments esportius i estades vinculades a la pràctica de l’esport. Salou està treballant des de fa mesos per obtenir la Certificació de Destinació de Turisme Esportiu que atorga l’Agència Catalana de Turisme.
La primera jornada de reunions que ha tingut lloc avui finalitzarà amb la Nit del Turisme de Catalunya a Moscou, en què es commemoraran els 20 anys de la presència de l'Agència Catalana de Turisme a la capital russa i es premiarà els operadors russos que més turistes han portat en aquests anys a Catalunya. La Costa Daurada, i molt especialment Salou és la destinació preferida dels russos quan vénen a Espanya.
En els nou primers mesos de l'any Espanya va rebre 1.052.472 turistes russos, un 40,1% més que en el mateix període del 2011. Els russos han representat el 2,2 % dels visitants estrangers que van visitar Espanya fins al setembre i, a Salou aquesta xifra va assolir fins un 51% durant la primera quinzena d’agost del present 2012.
Natalie Tours, l'operador rus que el 2011 va gestionar l'arribada de 200.000 turistes a l’estat espanyol destaca que la ciutat espanyola amb més enllaços amb Rússia és Barcelona, des d'on es vola a 16 destins, entre ells Moscou, Sant Petersburg i Iekaterinburg, coneguda com la capital dels Urals.