Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou compensa la davallada del turisme rus d’aquesta temporada amb pla de xoc promocional per incrementar el turisme de proximitat

dimecres 03 setembre 2014

Durant els mesos de juny i juliol la capital de la Costa Daurada s'ha promocionat tant a Espanya com a França per atreure més visitants amb una despesa addicional de 200.000 euros

 

Al marge d’aquesta campanya puntual de reforç el Patronat de Turisme també ha previst altres actuacions per promocionar les puntes de temporada

 

La capital de la Costa Daurada ha reaccionat aquest estiu davant la davallada del turisme rus amb una inversió extraordinària en campanyes publicitàries en turisme de proximitat. La despesa suplementària ha estat de 200.000 euros més respecte del previst en el pressupost ordinari de l’ens. Així, i d’acord amb els empresaris que conformen la Comissió de Promoció Econòmica del Patronat Municipal de Turisme (PMT)  i després de l’avaluació de com podria evolucionar el turisme rus fruit de les converses amb TTOO i pel seguiment de les vendes es va decidir executar un pla de xoc per captar nous visitants de mercats ja consolidats a Salou i s’ha focalitzat la campanya en una doble direcció: d’una banda el francès i de l’altra l’espanyol.

D'una banda, la primera campanya tenia com a públic objectiu el turista del sud de França,  com a consumidor final,  i va materialitzar-se amb anuncis de televisió del grup TF1, un canal generalista privat que emet a França (tot i que també es pot veure a Bèlgica, Suïssa, Luxemburg i Andorra) i que és el canal amb més audiència del seu país,  i també a través d’insercions a un diari gratuït de màxima tirada amb presència a 33 ciutats franceses. 

Pel que fa a l’altre focus de captació de nous visitants s’ha buscat una major presència a mercats ja fidels a la nostra destinació com és el País Basc, La Rioja, i les comunitats de la vall de l’Ebre, o també a Burgos i Valladolid, així com també, amb campanyes a Catalunya amb una despesa publicitària propera als 100.000 euros més. Aquest paquet promocional s’ha distribuït tant a en mitjans tradicionals com a mitjans on line líders en oferir paquets de viatges i també aprofitant les xarxes socials, i a televisions i ràdios de les diferents comunitats.

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha manifestat que “davant les circumstàncies excepcionals i amb les dades a la mà que s’anaven rebent amb una davallada ostensible en les reserves per part del mercat rus des del Patronat es va decidir actuar amb suficient antel·lació per tal de reforçar el nombre de clients que escollissin Salou com a destinació de vacances”. I en aquest sentit -explicava Presas- “tant el mercat francès com l’espanyol han esdevingut una alternativa real amb un increment global que ha estat positiu, i, en el cas d’Espanya, sobretot en les reserves de darrera hora amb el nostre visitant de destinacions fidelitzades”. El regidor també ha assegurat que “hem buscat aprofitar el major dinamisme d’aquest mercat interior per tractar de recuperar unes majors quotes d’ocupació com les d’anys anteriors i, en aquest sentit, la campanya entenem que ha estat satisfactòria. Malgrat tot, seguirem amb la campanya ja prevista de reforç de les puntes de temporada i que ens interessa mantenir de cara a aquest mes de setembre i octubre i el que ja vam fer entre abril i maig”.

Galeria d'imatges

capellans.jpg
P1040029.JPG

Document Actions