Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou congela bona part dels impostos i ajusta les taxes per sota de la inflació

A partir del 2013 serà possible fraccionar el pagament dels tributs en 9 mesos sense interessos i es manté l'ajornament del pagament de les taxes d'obertura dels locals comercials

divendres 26 octubre 2012

L'equip de govern de l'Ajuntament de Salou portarà el proper dilluns a aprovació plenària l'expedient de modificació de les ordenances fiscals per al proper any 2013. En aquest sentit, el regidor de Gestió Econòmica Jesús Barragán ha comparegut en roda de premsa per explicar els detalls del tributs i impostos pel proper any i ha destacat la sensibilitat del govern vers la situació econòmica tot recordant que “estem en un període de crisis econòmica important i per tant es necessari ajustar els ingressos tributaris derivats de les ordenances a la despesa corrent; on les despeses s'incrementen o es mantenen fruit de l'augment també de l'IVA i, en canvi, els ingressos continuen baixant”. Així, el regidor ha explicat com a l'hora d'estudiar la proposta més ajustada de les ordenances hi ha jugat un paper decisiu la voluntat real de fomentar una reactivació de l’activitat econòmica, i de creació de noves empreses i llocs de treball, a més de no incrementar la pressió fiscal a les famílies davant la crisis actual. En aquest sentit, el regidor ha explicat com el proper 2013 les famílies de Salou podran gaudir d'un fraccionament sense interessos en 9 mesos dels impostos i taxes prèvia sol·licitud del 2 al 31 de gener. “Entenem que és una mesura que pot ajudar a les famílies a distribuir d'una manera molt més raonable els pagaments municipals”, ha assegurat. Aquells que es podran ajornar són l'Impost sobre Béns Immobles; l'Impost sobre vehicles, la taxa recollida residus domiciliaris; la taxa de cementiri i la taxa per reserva d’espai (guals).

 

Barragán ha posat per davant dels números la ferma voluntat de “poder mantenir la prestació dels serveis a la ciutadania”. El regidor ha detallat les ordenances assegurant que hi ha una “congelació de la quasi totalitat del impostos i un ajust general de les taxes (+3%) per la seva adequació al cost del servei, per sota de l´IPC, el que comporta a la pràctica una veritable congelació d´impostos i taxes cara el ciutadà”.

El 1r tinent d’alcalde i portaveu del grup popular, Mario García, ha destacat “el ferm compromís de l’equip de govern actual per equilibrar els ingressos i les despeses des de la planificació, la disciplina i el rigor pressupostari, amb controls trimestrals per comprovar que s’està complint amb aquest Pla de Viabilitat”. Tot seguit, Mario García, ha assenyalat “la sensibilitat social d’aquest govern municipal que congelarà impostos com  l’IBI o el de recollida de brosses; per altra banda, la gran majoria de taxes i impostos pujaran per sota de l'IPC, sempre amb l’objectiu de mantenir la qualitat dels serveis i prestacions que l’Ajuntament de Salou ofereix”.

 

En aquest sentit, les OOFF del 2013 congelen els impostos derivats de la propietat, especialment l´IBI i s'ajusten (+3%) les taxes derivades de la propietat (residus, guals) i les de prestació al servei de les persones (biblioteca, esports, lloguer espais municipals, etc..) per sota l´inflacció, per tal de ajustar-les al cost del servei. També s'ajusten (+15%) les taxes de Formació adults, Transport Escolar i Escola de Musica, com a conseqüència de la reducció significativa de les subvencions que l'Ajuntament de Salou rebia d’altres administracions que finançaven el servei.

 

Barragán també ha explicat com s´ajusten, però a la baixa, (-25% al -50% i tarifa promocial de 7 dies respecte el 2012) les taxes de lloguer d´espais del TAS, auditori i centre cívic amb l‘objectiu de promoure la realització de congressos i altres esdeveniments de caràcter econòmic, comercial, cultural i social. “Per tant, en el seu conjunt, les ordenances fiscals 2013 són una manifestació de la capacitat econòmica i de l´altra són un instrument per tal d'activar l’economia al municipi”.

 

Però el fraccionament en 9 mesos dels impostos i taxes no és la única de les mesures de les que es poden beneficiar les empreses i particulars del municipi ja que l'Àrea Econòmica de l'Ajuntament manté fins a 56 mesures d'actuació anti-crisis.

 

-Aplicar mesures de caràcter fiscal i econòmic. Cal destacar entre altres les de termini especial de pagament de tributs periòdics i ajornament de taxes de l´obertura de noves activitats econòmiques. Per exemple -ha assenyalat el regidor- “per tal de fomentar el creixement econòmic i la creació de llocs de treball, ja sigui en els impostos com IAE, o les taxes vinculades al sector econòmic comercial, es manté la bateria de bonificacions i exempcions que tenen una finalitat clara: pal·liar l`actual crisis econòmica i aplicar polítiques fiscals per incentivar el creixement i la creació de nous llocs de treball”. En aquest sentit, i per exemple en l´IAE, no tributaran i /o saplicarà bonificació a:

  1. les empreses de nova creació durant els dos primers anys
  2. les empreses que no superin una facturació neta de negocis d’1 milió d’euros
  3. i , s´aplicarà una bonificació a les que creïn lloc de treball.
  4. una bonificació del 50 % per inici de qualsevol activitat professional, durant els primers 5 anys.

-Aplicar mesures de caràcter social, en especial a les families i persones en situació econòmica precaria, foment de l´ocupació i ajuts a la joventut.

- Mesures en l´austeritat de la despesa

-Mesures en la Reforma de l´Administració Municipal. En especial fomenten la implantació de les noves tecnologies a l´Ajuntament en benefici dels ciutadans.

 

Aquestes ordenances mantenen les bonificacions fins el 10% per totes aquelles taxes derivades dels serveis municipals que el ciutadà realitzi per la oficina virtual o sistemes telemàtics.

El Pla d'Ajust

Aquestes ordenances fiscals que s'aprovaran el proper dilluns van acompanyades d'un Pla de viabilitat econòmica municipal que pretén ajustar els ingressos i les despeses, sense que aquest fet comporti una minoració de prestacions i serveis als veïns de Salou. Aquest pla ha de fer possible el compliment d'un seguit d'objectius:

  1. Resultat pressupostari positiu cada un dels anys en que s’aplica el Pla.
  2. Romanent de tresoreria per a despeses general positiu o zero.
  3. Estalvi net positiu.
  4. Límit d’endeutament, d’acord amb el límit establert per la normativa legal.
  5. Estabilitat pressupostària, d’acord amb els criteris que estableix la Llei d’Estabilitat Pressupostària i la seva normativa de desenvolupament.

 

Per complir aquest objectius el Pla d’ Ajust comporta l’adopció de mesures i polítiques d’actuació en diferents àmbits: mesures de gestió, mesures tributàries, mesures financers, mesures pressupostàries.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

DSCN8698.JPG
DSCN8698.JPG

Document Actions