Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou demana la millora del servei de rodalies al Camp de Tarragona i a Catalunya

dijous 28 juliol 2016

Els grups de CiU, PSC, ERC i Guanyem Salou han votat favorablement que hi hagi una millor gestió en l’àmbit de la mobilitat i un traspàs total de les competències de rodalies 

 

El ple de l’Ajuntament de Salou ha votat aquest migdia en sessió plenària una moció que demana la millora del servei de rodalies al Camp de Tarragona així com de Catalunya. La moció, ha rebut el suport dels grups de CiU, PSC, ERC i Guanyem Salou l’abstenció dels 4 vots de Ciutadans i els dos vots contraris del PP. Aquest debat arriba en un moment en que s’han donat diverses incidències ocorregudes a la xarxa ferroviària catalana. Aquesta moció busca en l’àmbit de la mobilitat una planificació realista, la bona organització i la gestió eficient de les xarxes i serveis de transport com a resposta per a garantir la competitivitat social i econòmica de les conurbacions i una referència de qualitat de vida en aquests territoris.

L’alcalde ha destacat que “no hem d’oblidar que el dret a la mobilitat s’ha convertit en un dels elements centrals per a garantir la igualtat d’oportunitats de la ciutadania i oferir fiabilitat als fluxos i moviments de persones i mercaderies”, i ha afegit que “el sistema de transports ha d’assolir l’objectiu de garantir, conjuntament, la qualitat de vida i l’accessibilitat dels seus ciutadans, amb la cohesió social i la competitivitat de la seva estructura econòmica”.

Per la seva part, el regidor de Gestió de territori, Marc Montagut ha explicat que “ens toca a nosaltres instar a l’Estat a traspassar amb caràcter d’urgència a la Generalitat, tota la xarxa ferroviària de rodalies de la costa i Camp de Tarragona que quedarà alliberada del servei un cop entri el funcionament del Corredor del Mediterrani; per poder planificar un nou servei adaptat per a la nostra mobilitat territorial”.

La moció apunta al fet que la gestió compartida Estat-Generalitat del servei de Rodalies s’ha mostrat del tot ineficient, i aquest ha estat el motiu principal perquè el Govern de la Generalitat hagi exigit a Foment el traspàs total de les competències de Rodalies, per posar el servei al dia, i resoldre els greus problemes de qualitat del servei i compliment d’horaris. En definitiva, com deia Montagut, “el que es demana és disposar de totes les eines per garantir i planificar un bon servei de rodalies a Catalunya i a les comarques de Tarragona”.

 La concessió del port

L’altre punt que s’ha debatut al plenari extraordinari d’aquest dijous ha estat al voltant de la sol·licitud a la Generalitat de Catalunya d’atorgament del règim de continuació de l’explotació de l’edifici social i de serveis nàutics existents en el port esportiu, a resultes del l’extinció del títol concessional d’ús del domini públic inicialment atorgat per Ordre Ministerial el 29 de maig de 1973. El regidor de Serveis Generals, Jesús Barragán, ha assegurat que aquesta decisió és la única que s’ha pogut dur a terme donades les respostes de la Generalitat i que “ des del govern i amb la junta directiva del Club Nàutic es porta parlant des de fa molt temps. Hem esgotat totes les vies i és l’opció que ens queda. Nosaltres hem de prendre una decisió abans dels 2 anys que acabi a la concessió i això és el que fem”. Barragán ha afegit que “si mirem tota la xarxa de ports de Catalunya veiem que hi ha múltiples maneres de poder gestionar un port; des de la gestió directa amb la Generalitat, a consorcis, gestió indirecta.... Tenim dos anys per fer un debat sobre el futur de la gestió que volem pel port de Salou”.

Aquest règim de continuació de l’explotació significarà una adaptació a la normativa de la Generalitat la qual, després de mesos de converses, s’ha pronunciat negativament a la proposta municipal d’unificar les dues concessions actualment existents, la de l’edifici social i la de l’embarcador (aquesta darrera finalitza el 14 de febrer de 2.067), a la pròrroga de la concessió de 29 de maig de 1973 o a la modificació, per llei, del propi termini de finalització, dirigida a mantenir l’statu quo jurídic actual fins a l’aprovació de la nova legislació portuària catalana. Davant d’aquesta situació, i per tal de garantir la presència municipal en aquest actiu estratègic tant important per al municipi, es formula una nova sol·licitud per a l’obtenció d’aquest règim de continuació. Aquest punt ha rebut el suport del govern (CiU+ PSC), a més dels 4 regidors de C’s i el de Guanyem Salou i els vots contraris d’ERC i de PP.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

ple.jpg
P1270746.JPG

Document Actions