Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou demana que el Saloufest no torni al municipi

dijous 17 març 2016

Ajuntament, Patronat de Turisme, Generalitat, a més de l’Associació Hotelera de Salou-Cambrils La Pineda i la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) es posicionen conjuntament contra el  Saloufest

 

La capital de la Costa Daurada rebutja el paquet turístic del Saloufest i es reivindica com una destinació de turisme familiar i esportiva   

 

 

Amb un clam unitari de rebuig, aquest matí han comparegut en roda de premsa el president el Patronat de Turisme del municipi, el regidor Benet Presas; la Generalitat a través de la Directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement, Carme Mansilla; a més de les associacions empresarials del territori: d’una banda, l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, amb Eduard Farriol al capdavant, a més del president de la FEHT, David Batalla. La trobada ha escenificat el rebuig unànim dels agents turístics d’allotjament al territori així com per part de les administracions local i autonòmica al paquet turístic que representa el Saloufest, en contraposició al que és i representa Salou. El regidor de Turisme, Benet Presas, ha recordat que la capital de la Costa Daurada ostenta el títol de ser la primera destinació turística de Catalunya amb segell familiar; i primer municipi de sol i platja de Catalunya amb més pernoctacions, prop de 8 milions.  

 

Presas també ha demanat que atès que el Saloufest està associat a un producte turístic privat que perjudica la marca Salou, tant el municipi, com la Generalitat i la major part de l’empresariat d’allotjament del municipi i del territori busca allunyar-se de la mala imatge que representa la comercialització del Saloufest que posa en risc el model turístic de Salou pel qual passen més de dos milions de visitants i que majoritàriament (80%) són turisme familiar.

 

Enguany, a més, des de l’administració no s’han facilitat equipaments esportius, així com també, s’ha instat als municipis veïns amb qui es treballa en diverses aliances turístiques a que tampoc cedeixin les seves instal·lacions.  Però la batalla contra el Saloufest també s’ha iniciat en el plànol jurídic sobre l’ús del nom; així, s’ha contractat els serveis d’un bufet d'advocats perquè iniciï tots els tràmits. El primer pas que s'està donant fa referència al  registre i protecció de les marques. “Som conscients que hi ha un problema amb la legislació britànica ja que ells tenen registrat el domini 'Saloufest', però l'Ajuntament no deixarà de treballar fins que aconseguim que 'I Love Tour' (TUI) deixi d'utilitzar la paraula Salou en aquest paquet turístic”, deia Presas.

 

 

El departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, ha assenyalat a través de la delegada territorial Carme Mansilla que “des de la Generalitat de Catalunya es recolza el model turístic de Salou que està en consonància amb el que nosaltres, com a Agència Catalana de Turisme i des de la direcció general de Turisme estem promocionant: un turisme familiar, esportiu, de qualitat, cívic. Esdeveniments com els Saloufest malmeten aquesta imatge i aquest treball conjunt de fa molts i molts anys i que està fent que Catalunya esdevingui un dels indrets més estimats i amb més bona imatge a nivell de turisme de tot el món”. Mansilla també ha advertit que es faran inspeccions abans, durant i després als hotels i allotjaments que reben aquest esdeveniment per tal d’assegurar el compliment de la normativa i la seguretat en tots els aspectes.

 

El president de l’Associació Hotelera, Eduard Farriol ha afegit que “Salou no es pot permetre començar cada temporada amb les notícies del Saloufest; ens costa molts diners a la Generalitat de Catalunya i a l’Ajuntament de Salou la promoció del turisme familiar com per ser portada dels diaris i obrir els telenotícies amb la imatge denigrant del Saloufest”.

 

Per la seva part, David Batalla (FEHT) ha manifestat el seu total recolzament a “la postura tant de l’Ajuntament, com de la Generalitat. No ens agrada començar la temporada sempre amb aquestes notícies. Voldria recalcar que tenim altres esdeveniments al territori amb el mateix o major número de turistes que sí que representen el turisme que volem”, en referència a la Marenostrum CUP; amb prop de 5.000 estudiants que acompanyats del seus familiars practicaran esport al municipi aquesta setmana Santa. Aquesta competició se celebra des de fa 16 anys al municipi i comprèn dues disciplines esportives, futbol i bàsquet. El Torneig de Futbol tindrà lloc entre els dies 24 i 27 de  març i aplegarà més de 3.500 futbolistes d’entre 5 i 19 anys que jugaran gairebé 900 partits. El campionat reunirà els equips més joves dels principals clubs arribats de l’Estat espanyol (Catalunya, Madrid, Valladolid, Navarra, País Basc, Astúries, País Valencià, Illes Balears), Europa (Finlàndia, Noruega, Suècia, Irlanda, Anglaterra, Escòcia) i de la resta del món (Japó, Kuwait, Indià, Estats Units). Pel que fa al bàsquet es reuniran més de 120 equips i es jugaran 520 partits en tres dies.  

 

Algunes dades complementàries extretes de l’estudi de caracterització de la demanda turística del 2015, segons dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci: 

 

  • Prop del 60% dels visitants de Salou del 2015 estan a la franja dels 35 als 64 anys.

Al contrari , la franja d’edat menys freqüent per aquest 2015 ha estat la dels turistes de 15  a 24 anys (10,1%) .

 

  • El 80% dels turistes que han visitat Salou durant el 2015 han estat famílies.
  • El 70,7 % dels turistes que s’han allotjat durant l’any 2015 a Salou han repetit la seva estada.  Per tant existeix una elevada fidelització .
  • Les principals activitats que han realitzat els turistes que han visitat Salou al 2015 han estat: anar a la platja (70,5%), relaxar-se i descansar (52,0%) i passejar (46,9%)
  • Pel que fa als principals significats de la destinació: “Calma” ha estat el significat que els turistes han atribuït majoritàriament al municipi de Salou amb un 15,3% de freqüència; de manera que els turistes entenen la destinació com una zona tranquil·la on poden relaxar-se. Al significat de “calma” l’ha seguit el fet de considerar Salou com una destinació de “vacances” (9,2%), i un lloc “bonic” per visitar (9,1%).
  • La mitjana d’estada del turista que ha visitat el municipi de Salou durant l’any 2015 ha estat de 12,8 nits (per tant...lluny del que representa el paquet turístic del Saloufest)

 

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

saloufest.jpg
P1250113.JPG

Document Actions