Salou fiança la seva posició de lideratge en el mercat britànic amb la seva presència a la fira World Travel Market
dijous 10 novembre 2011
El turisme britànic ocupa el primer lloc en el rànquing de visitants estrangers que rep la capital de la Costa Daurada; conscients d’aquesta importància l’alcalde de Salou, Pere Granados i el regidor de Turisme, Benet Presas, han estat treballant activament aquests dies a la fira World Travel Market (WTM) de Londres per tal de fidelitzar-lo i mantenir els contactes amb els turoperadors més importants d’aquell país i també amb responsables companyies aèries. Es tracta d’una fira d’assistència obligada ja que és un dels punts de trobada del sector turístic més importants del món on la capital de la Costa Daurada no hi podia faltar. “Tot i que des Salou estem fent esforços per obrir nous mercats això no vol dir que no haguem de seguir apostant de manera decidida vers el mercat britànic ja que s’acosta al 40% del total de visitants forans que arriben a Salou. Per nosaltres és molt important fidelitzar i sumar”, ha dit l’alcalde, Pere Granados.
Cal recordar que el britànic és un visitant que té una estacionalitat menys acusada que d’altres mercats ja que les seves estades a Salou es concentren entre els mesos d’abril i fins a l’octubre i que, amb la presència de Salou i del Patronat de Turisme de la Diputació a la WTM, es pretén fiançar la turoperació que suposa un percentatge del 10% del total del flux de visitants que rep Salou. Després de les reunions mantingudes a la WTM, una de les fires turístiques més importants del món, l’alcalde i el regidor de Turisme, s’han mostrat satisfets pel resultat de la visita ja que s’ha reforçat el coneixement de Salou i s’ha buscat recuperar el lideratge de municipi turístic pioner a Catalunya del mercat anglès. En les visites, on també s’ha estat al costat de l’empresariat local, s’han fet contactes amb el director general de Cosmos Holidays, Hugh Morgan -el Tour Operador Independent del Regne Unit més important, a més de ser propietaris de les companyies Monarch Airlines i Cosmos Holidays amb més de 3.000 treballadors i amb una oferta de més de 50 destinacions turístiques, entre elles, Salou. També s’han entrevistat amb Andy Cooper, el Director de Relacions Institucionals de Thomas Cook, el més important al país amb un total de 1.200 punts de venda; o amb la directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro i els agents de Turisme de Catalunya al Regne Unit, entre d'altres.
A tots ells, com ha comentat el regidor de Turisme, se’ls ha explicat la voluntat de Salou de mantenir-se i créixer com a destinació certificada en turisme familiar però també la d’apostar fermament per ser una destinació turística. “Amb aquesta nova línia, perfectament compatible amb la familiar, aconseguirem millorar les puntes de temporada turística obrint noves vies de treball”.