Salou i Monzón exploren un agermanament per reforçar vincles històrics i culturals
dissabte 24 maig 2025
Salou i Monzón estudien la possibilitat d’un agermanament institucional per posar en valor els lligams històrics que comparteixen al voltant de la figura del rei Jaume I. Així ho ha anunciat l’alcalde de Salou, Pere Granados, aquest dissabte, durant la seva visita oficial a Monzón amb motiu de la comemoració d’Homenatge al Templer, recentment declarada Festa d’Interès Turístic Nacional.
Pere Granados, convidat per l’alcalde de Monzó, Isaac Claver, ha subratllat —en declaracions als mitjans de comunicació— la importància d’establir aliances que permetin preservar i difondre el llegat comú: “Jaume I va ser educat a Monzón per l’Orde del Temple i, anys més tard, va salpar des del port natural de Salou per emprendre la conquesta de Mallorca. Aquesta història compartida ens brinda una oportunitat única per treballar plegats en projectes de caràcter històric, cultural i turístic que enforteixin els vincles entre ambdós municipis.”
L'alcalde de Salou, Pere Granados, ha subratllat la importància d’establir aliances que permetin preservar i difondre el llegat comú
En aquest sentit, l’alcalde salouenc ha avançat que el consistori està explorant fórmules de col·laboració que permetin impulsar accions conjuntes amb l’objectiu de dinamitzar l’intercanvi cultural i institucional, així com potenciar el turisme històric vinculat a la figura del monarca.
Per la seva banda, l’alcalde de Monzón, Isaac Claver, ha agraït la visita institucional de Granados i ha mostrat la seva predisposició a treballar conjuntament amb Salou: “La declaració de la nostra festa com a esdeveniment d’Interès Turístic Nacional ens permet fer un pas endavant en la projecció exterior de Monzón i obrir vies de col·laboració amb altres municipis que comparteixen història i identitat, com és el cas de Salou”, ha destacat.
Isaac Claver: Volem obrir vies de col·laboració amb altres municipis que comparteixen història i identitat, com és el cas de Salou, fent així un pas endavant en la projecció exterior de Monzón
Amb aquest gest, Salou i Monzón posen les bases d’una relació institucional que aspira a anar més enllà del simbolisme i materialitzar-se en accions concretes de promoció conjunta, intercanvi cultural i reconeixement mutu d’un patrimoni històric que els uneix.
En el marc d’aquesta trobada, l’alcalde de Salou ha convidat formalment l’alcalde de Monzón a participar en la Festa de Jaume I, que se celebra a Salou la primera setmana de setembre.