Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou incorpora una important ampliació en el servei de neteja del municipi, augmentant les prestacions i les freqüències

dimarts 12 juliol 2022

L’alcalde Pere Granados ha manifestat que ‘des del Govern municipal és una prioritat dedicar els màxims esforços perquè el sistema de neteja viària a Salou sigui eficaç i respongui al 100% a les exigències dels nostres ciutadans i ciutadanes, i a les necessitats reals del municipi'


El regidor de Serveis Generals, Jesús Barragán, ha assenyalat que ‘hem reprogramat nous serveis per actualitzar i posar al dia els sistemes de neteja. Tanmateix, per comptar amb una ciutat neta i amb una bona convivència, apel·lem al civisme i a la consciència i bones pràctiques per part de les persones'

 

La recollida de voluminosos és totalment gratuïta i es pot sol·licitar trucant al telèfon, també, gratuït: 900 101 613. 


La Junta de Govern Local (JGL) de Salou ha aprovat, amb efectes d’1 de juliol, la tercera modificació de la concessió dels serveis públics de recollida selectiva de residus urbans i transport a les respectives plantes d’eliminació i valorització; la gestió de la deixalleria municipal i la neteja viària pública; i de les platges del municipi de Salou, formalitzada el novembre de 2016, consistent en la incorporació d’un reforç en el servei de neteja viària, amb l’augment de diferents prestacions i freqüències.

Així doncs, Salou veurà augmentats els mitjans de neteja viària, de recollida selectiva de residus i de voluminosos i també la neteja de les platges per aquest 2022, i per tot l'any 2023.

Cal recordar que l'import inicial del servei de neteja viària és de 1.883.582,56 € anuals. L'any 2019 ja es va fer una ampliació per import de 129.344 euros. L'ampliació per a aquest any 2022 és de 80.859 euros, i de 189.065,77 €, per al 2023.

El servei de recollida de residus i el de neteja viària es troben en fase de resolució contractual i es preveu l'adjudicació d'una nova concessió. Els motius rauen en el fet que el servei té importants mancances i, sobretot, també, perquè la Unió Europea i la nova llei de residus estatal exigeixen una sèrie d'objectius en recollida selectiva que no es poden aconseguir si no es modifiquen sistemes actuals.

L’alcalde Pere Granados ha manifestat que “des del Govern municipal és una prioritat dedicar tots els esforços perquè el sistema de neteja viària a Salou sigui eficaç i respongui al 100% a les exigències dels nostres ciutadans i ciutadanes i a les necessitats reals del municipi, amb els plans específics que calgui, per a cada zona".

El regidor de Serveis Generals, Jesús Barragán, ha assenyalat que "hem reprogramat nous serveis per actualitzar i posar al dia els sistemes de neteja. Tanmateix, per comptar amb una ciutat neta i amb una bona convivència, apel·lem al civisme i a la consciència i bones pràctiques per part de les persones".

L’Equip de Govern de Salou va detectar la necessitat d’estudiar i incorporar millores al contracte del servei de neteja per reduir les afectacions i incidències negatives més freqüents. Aquestes millores són:

-Increment en hidroneteja:

Sobretot durant els mesos d'hivern, cal incidir en les zones afectades per les deposicions dels ocells i, en concret, zones de concentració d’estornells, acumulació de pinyols d’oliva, etc. Es tracta d’un equip format per un peó especialista i un furgó amb hidronetejadora d’alta pressió. L'increment de freqüències es fa extensiu a la resta de l'any, i es dimensiona el servei per tal de millorar la percepció de la neteja en paviments i mobiliari urbà, atès que els altres mecanismes de neteja poden recollir els residus sòlids, però no netejar les taques.

- Reforç de neteja a l’època de la caiguda de la fulla i restes de poda:

Atès que els mesos de novembre i desembre es necessita un equip de reforç per recollir l’acumulació de fulla durant la tardor, es disposa un equip que també es destina a tasques d’arrencada de males herbes o desbrossada.

- Reforç del servei de recollida de voluminosos:

El contracte actual té previst un servei de recollida concertada i un servei de reforç que recull els residus llençats indegudament. Respecte a aquest tema, cal dir que prop del 80% dels residus voluminosos recollits són indeguts.

Es tracta d’un problema d'incivisme i d'incompliment de les ordenances municipals. En molts casos, s'utilitza el servei municipal per depositar residus d'obra o es buiden pisos sencers abans de l'inici de la temporada turística. Aquest tipus d'activitat ha de seguir un altre circuit: sol·licitar la llicència d'obres o comunicació d'inici d'obres i contractar un gestor de residus propis, qui dugui a terme les obres. En aquest sentit, és important remarcar que, a banda del cost del servei, la despesa que comporta el tractament incorrecte dels residus és molt elevada per al Consistori i ha de ser titular de l'obra o activitat que la genera qui es faci càrrec de la gestió d'aquests residus i del seu cost. Tot i això, i davant aquesta problemàtica, s'ha doblat la freqüència de recollida d'indeguts, passant de 3 a 5 dies.

Recordem que la recollida de voluminosos és totalment gratuïta i es pot sol·licitar trucant al telèfon, també, gratuït: 900 101 613.

- Reforç de neteja manual:

En el sector que engloba els carrers Tarragona, Advocat Gallego i Arquitecte Ubach, entre altres, l’Ajuntament ha estat informat d’incidències, generades, en molts casos, per defecacions de gossos. Tot i ser una situació generada per particulars i que està també recollida en l'ordenança de civisme, s'ha incrementat la freqüència de neteja per pal·liar les conseqüències d'aquesta mala praxi.

- Reforç d'un equip polivalent, a les tardes, durant els mesos d'abril, maig i octubre:

En l'anterior ampliació es va crear, durant l'estiu, un servei polivalent dotat d'un equip que permetia fer un buidat de papereres i netejar taques mitjançant un equip hidronetejador i escombrats manuals puntuals. Els resultats van ser satisfactoris. En conseqüència, i tenint en compte que els caps de setmana hi ha un increment de visitants que es tradueix en un augment de brutícia, es proposa reforçar la neteja amb aquest equip polivalent. Aquest reforç seria a les tardes, durant els mesos d’abril, maig i octubre.

- Reforç de la neteja en l'itinerari del Camí de Ronda:

Atès que la ciutat canvia i cal una adaptació a les noves necessitats, Salou ha ampliat la neteja aquest recorregut, i, per tant, se n'han doblat els recursos.

- Reforç de l'equip de desbordament de residus:

En molts casos trobem que els residus es depositen fora del contenidor. Per tal d'optimitzar la recollida de residus es proposa que un equip reculli aquest residus en els mesos en què s'han detectat més incidències.

- Brigada formada per dos operaris:

Mentre duri el procés de transformació urbanística de l'antiga via del tren, s'ha previst dotar el servei de neteja d'una brigada que mantindrà en bones condicions les zones properes i accessibles i que també s'ocuparà de netejar els nous aparcaments de zona blava del carrer Pompeu Fabra i Torremolinos.

Cal dir que es contempla la possibilitat d’aplicar sancions a les persones que infringeixin l'ordenança de civisme de desfer-se inadequadament dels objectes voluminosos: mobles, electrodomèstics, etc.; no recollir defecacions de gossos..., ja que els usuaris que actuen fora de les pràctiques acceptades segueixen actuant impunement, i es trasllada un missatge erroni a la ciutadania.

Per aquest motiu, l’Ajuntament ha incorporat la figura de l’agent cívic, la qual es complementa amb els responsables municipals del seguiment del contracte, perquè ajudi en les tasques de control dels residus voluminosos i altres comportaments incívics que tenen incidència a la via pública. Tanmateix, cal apuntar que les infraccions es duen a terme, principalment, a la nit, per la qual cosa la Policia Local incrementarà els controls en aquesta franja horària.

Galeria d'imatges

neteja 2.jpg

Document Actions