Salou lidera el turisme a la Costa Daurada durant la primera quinzena d'agost amb un 94% d'ocupació
dissabte 24 agost 2013
Les dades d'ocupació de la primera quinzena d'agost posen al descobert la bona marxa de la indústria turística de la capital de la Costa Daurada. L'observatori de la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa Daurada ha fet públiques les dades de la primera quinzena del mes d'agost que assenyalen que Salou ha comptat amb una ocupació del 94% (la mateixa que el 2012) superant de nou punts les poblacions veïnes i amb un diferencial de 8 punts respecte de les ocupacions de la Costa Daurada central.
L'alcalde de Salou, Pere Granados, ha manifestat la seva satisfacció per aquestes bones dades i el bon comportament dels indicadors a Salou i assegura que “ens estem trobant amb una molt bona resposta per part dels mercats, seguim amb la dinàmica similar a la que es ve repetint els darrers anys tot i la crisis econòmica sobretot interior. És a dir, la davallada de turisme espanyol queda compensada amb un increment de turistes estrangers”.
El regidor de Turisme, Benet Presas, ha volgut destacar com la distribució de mercats sí que ha fet capgirar la tendència dels darrers anys al municipi baixant el percentatge d’espanyols (es perd 1 punt a la primera quinzena d’agost) respecte de la mateixa quinzena de l'any passat. Històricament el 50% del turisme de Salou era de l'estat espanyol, des de fa uns anys però el mercat espanyol se segueix retraient per la conjuntura –no per un mal posicionament de Salou. Ara bé, aquesta primera quinzena d'agost s'ha constatat una pujada del turisme britànic (1 punt) i també s'ha augmentant significativament el rus (3 punts) tot i no ser un dels mesos de major tendència de viatges per part d'aquest mercat. En aquest sentit, el regidor de turisme ha destacat el posicionament “immillorable” del mercat rus a Salou “on som referència com a primera destinació dins l’estat espanyol i de tot l’arc mediterrani si exceptuem Turquia”. Presas ha explicat però que malgrat tot entre aquests tres mercats (ESP, GR, RU) i el visitant francès es reparteix un 85% de la clientela que tria Salou com a punt de vacances i que té, en un alt grau, fidelitzades les seves estades a la capital de la Costa Daurada; una xifra que es complementa amb segments importants entre holandesos, irlandesos i belgues. El nombre de pernoctacions es mantenen aquesta primera quinzena respecte de l'any passat però sí que augmenta de 5 a 5,5 la mitjana d'estada.
MERCATS |
ESPANYA |
GR. BRETANYA |
RÚSSIA |
FRANÇA |
HOLANDA |
IRLANDA |
BÉLGICA |
2013 |
34% ↓1 |
19% ↑1 |
16% ↑3 |
16% ↑2 |
6% ↓3 |
2% ↓1 |
2%
|
2012 |
35%
|
18%
|
13%
|
14,00% |
9%
|
3%
|
2% |
Finalment, l'alcalde ha volgut agrair especialment “l’esforç que ve fent el sector privat en els darrers anys per aconseguir avui els resultats que tenim, per la seva superació i inversió en la millora de la qualitat constant que repercuteixen en la marca Salou” i també “a la tasca que desenvolupa la regidoria de Turisme junt amb el sector privat i altres col·lectius”.
Aquestes bones dades es mantenen en sintonia amb la bona tendència apuntada a Catalunya, en general, on segons les dades de Frontur que va fer públiques dijous el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, el país va rebre al juliol 2,1 milions de turistes estrangers –un 3,1% més que el mateix mes del 2012– .