Salou manté amb intensitat la seva presència al mercat rus
divendres 20 març 2015
El Patronat de Turisme de Salou, junt amb la Diputació de Tarragona i altres organismes del territori han mantingut al llarg dels darrers dies una intensa presència a Rússia amb diferents accions promocionals
La darrera acció de promoció de la capital de la Costa Daurada al mercat rus ha estat la presència a la fira MITT de Moscou, que se celebra entre el 18 i el 21 de març. Salou junt amb la Costa Daurada promociona la seva oferta turística participant-hi amb un l'espai dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme. La fira, celebrada al complex de fires Expocentre i que en l’edició del 2014 va rebre 38.000 visitants i que va comptar amb 2.100 expositors, té cada any més popularitat i és un punt de trobada essencial de la indústria turística d’aquest país.
La representació de la Costa Daurada compta amb la participació dels signants del seu conveni córner internacional, que permet que diversos organismes participin conjuntament en diversos certàmens firals durant aquest any, de manera coordinada. Així, a més del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona tenen presència a la fira MITT els patronats i oficines de Turisme de Cambrils, El Vendrell, Mont-roig del Camp, Salou, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca. El mateix conveni és el que facilita la participació de PortAventura, Aquopolis Costa Daurada, l’Associació Costa Daurada Destinació de Golf i Pitch&Putt, l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada, l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, l’Associació Priorat Enoturisme i l’Estació Nàutica Costa Daurada.
El sector privat s’ha traslladat particularment i també de forma molt nombrosa a la MITT i una mostra important dels principals grups hotelers de la Costa Daurada (Best Hotels, Estival Park Salou, 4R, Golden Hotels, Group Palas, Grupo Reside. H10, Medplaya i Ohtels) i Portaventura, fet que ha permès fer visible el lideratge que a nivell català i espanyol manté el nostre territori en aquest mercat.
El dimecres dia 17, dins el marc de l’acord per la gestió conjunta de l’impost de les estades turístiques, els patronats de Turisme de Cambrils, Salou i Vila-seca juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació i de la mà de la Federació d’Empresaris de Turisme de la Província de Tarragona, van portar a terme una presentació a 160 agents de viatge convocats pel touroperador Anex Tour, també a la ciutat de Moscou. Aquest touroperador és un dels grans grups que opera amb des de 37 ciutats russes i canalitza clients a 18 països del món, i en concret a Catalunya des del 2011.
Amb anterioritat, del dia 14 al 17, va tenir lloc la fira Intourmarket, que va comptar amb una doble presència de la Costa Daurada: d’una banda, els municipis de Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus i, de l’altra i de manera coordinada, la representació del conjunt del territori que portava a terme la taula estratègica per a la promoció de l’Aeroport de Reus. S’ha gestionat sota aquest fórmula atenent la invitació que el touroperador Coral Travel havia fet, per poder facilitar la presència a la fira a través del seu propi estand. Intourmarket es va celebrar a Crocus expo Center de Moscou i té el suport de l’Agència federal Russa del Turisme i del Govern de la Federació Russa.
Aquest any s’espera una important contenció del mercat rus com a conseqüència de la devaluació del ruble, el conflicte polític generat amb Ucraïna, les sancions internacionals i la caiguda del preu del petroli. Aquest darrer aspecte és fonamental, ja que l’explotació de petroli i gas és un puntal bàsic per l’activitat econòmica a Rússia. Aquesta contenció, d’altra banda, es fa sentir en el conjunt de les destinacions que a nivell mundial programen els operadors russos i no se situa només a nivell de les destinacions catalanes i espanyoles.
En el context anterior es fa una valoració molt positiva del manteniment de vols entre Moscou i l’aeroport de Reus per part de Coral Travel, fruit del treball continuat durant més de dos anys entre aquesta companyia i la taula estratègica de promoció de l’aeroport.
L’estratègia dels actors públics i privats de la Costa Daurada és, doncs, mantenir el vincle i suport a aquest mercat, més enllà de la seva debilitat actual, pensant en el lideratge que s’hi exerceix i en la seva futura recuperació.
Perfil del turista rus a la Costa Daurada
Aprofitant la presència de vols des de Moscou a Reus, des del Patronat de Turisme de la Diputació ha fet un estudi específic del perfil del client rus que hi ha arribat, del qual se’n deriven dades interessants. El 72% viatja en parella i el 22% en família, fan estades d’uns 11 dies de mitja -xifra molt superior a la resta de mercats- i el 27% de més de 13 dies. El 25% dels clients han vingut dues o més vegades a la Costa Daurada, el 98% d’ells s’han allotjat en hotels. Els motius d’elecció de la destinació –multiresposta- són en el 58% el clima i el sol, el 52% les platges, el 43% PortAventura i el 41% l’oferta cultural. Han valorat amb un 8,3 la seva estada a la destinació.